Annons:
Etikettfärdtjänst
Läst 1149 ggr
bernil55
2012-03-23 09:59

Kravet på taxiförares lokalkännedom tas bort

**Jag trodde det var första april när jag lyssnade på radion till frukosten. Helt vansinnigt!

En synskadad man berättade om en hiskelig resa han var med om i Stockholm. Hoppas den går lyssna på efteråt med. Jag har ej kollat exakt vad ljudklippen innehåller.**

Krav på taxiförares lokalkännedom tas bort Från och med april stryks kravet på att hitta rätt för taxichaufförer i Stockholm.

Annons:
Leffe
2012-03-23 15:50
#1

Vet inte om det har varit så noga tidigare heller. Kravet har mer eller mindre bara varit att man vet på vilken sida av stan förorterna ligger samt att man kan läsa kartan. Problemet är nog snarare så i dagsläget att nya förare inte kan läsa kartan utan kör efter GPS

bernil55
2012-03-23 19:32
#2

Jo, chauffören i det här fallet kunde bara följa GPS:en, inget annat och den är tydligen inte 100%… (ingen egen erfarenhet) Men nu blir tydligen kravet - eller bristen på krav - mer preciserat. Arma synskadade som måste ledsaga chaufförer. Gråter

[Beavis]
2012-03-23 19:55
#3

Senaste gången jag skulle åka taxi fick jag det problemet. En förare ifrån taxi 020 som bara följde sin Gps och den visar inget bra där jag bor och uppenbarligen hade han ingen bomnyckel med sig så han hittade inte hem till mig. jag fick till slut gå ner till posten och möta honom för jag lyckades inte förklara över telefon hur man tar sig hit. Hans svenska var så dålig att jag inte förstod vad han sade. Och jag vet inte om han förstod mig heller? Jag kom nästan en timme försent dit jag skulle. Jag tar bussen sen dess

Upp till toppen
Annons: