Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1244 ggr
EvaG
2012-03-14 01:01

Tvååring nekas rullstol

Ett par i Motala tvingas nu slåss för att deras dotter ska få rätt till en specialanpassad elrullstol. Orsaken är att landstinget vill vänta, trots att föräldrarna ser att dottern hindras i sin utveckling. Den två och ett halvt år gamla flickan har en sjukdom som heter Spinal Muskelatrofi. Den gör att hon är väldigt svag i sina musker och inte kan gå. Hon kan inte heller ha en vanlig elrullstol eftersom hon är för svag för att hantera joysticken på den.

Läs vidare här

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Leffe
2012-03-14 11:10
#1

Det är sorgligt att det ska vara på detta sätt. Empati är ett ord som verkat försvunnit när det gäller utredningar och beslut

Björnidet
2012-03-14 18:27
#2

Helt riktigt, var finns empatin hos utredarna. Det är bedrövligt att myndighetspersoner tänker mer på pengar än hur en liten flicka kan utvecklas med en så enkel hjälp som en rullstol.

[Beavis]
2012-03-15 22:28
#3

Det kallas darvinism och går ut på den starkes överlevnad.Det är denna modell ,kanske inte under detta namn? Som utredarna tvingas följa det är pålagt av politikrna utredarna i sig är ofast  även dem utsedda av dessa. (Ja jag är cyniskl)

Maria
2012-03-16 09:06
#4

Här i området där jag bor så finns en liten kille med en elrullstol/permobil. Vi bor ju i enplanshus allihopa så det finns en del med handikapp här.

Första gången jag såg honom komma farande som ett jehu så trodde jag det var någon leksaksbil eller liknande.Glad

Jag hade aldrig sett en sådan liten permobil förut. Nu har han vuxit och har en större variant.

Det är väl en självklarhet att alla ska ha rätt till hjälpmedel för sitt dagliga liv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Björnidet
2012-03-16 09:28
#5

Politikerna har väl ekonomipiskan vinande ovanför utredarnas huvuden likt en diktator skulle jag tro, det har ju blivit vanligt att styrande politiker i en kommun aggerar som småpåvar och dikterar villkoren vilket är olyckligt då det drabbar bl.a barn.

Finns det ingen annan instans att gå till med detta ärende.

[Beavis]
2012-03-16 15:05
#6

Det brukar ju alltid gå att överklaga någonstans även om det ibland är till precis samma personer som nekade i första hand.

Annons:
Upp till toppen
Annons: