Annons:
Etikettarbetsmarknaden
Läst 1294 ggr
[Beavis]
2012-03-02 15:23

Folk tvivlar på ministern

Vår käre Socialminster (eller vad han är) Ulf Kristersson har ju fått backa i sin kamp emot de sjuksrivna och långtidsarbetslösa efter beslut i Riksdagen.

Man skall återgå till tidigare fiormulering det har även Kristersson (M) lovat i en aoffentlig avbön i tv och andra medier.

Jag kände själv när jag såg det att han ljög oss rakt upp i ansiktet, hab ljuger lite så folk lugnar sig sen fortsätter allt som vanligt. Det är jag övetygad om.

Vad är anledningen till att jag faktiskt bemödade mig att skrtiva detta?

- Jag läste denna artikel och insåg att det faktiskt fanns andra som förstått detta.

Detta är ett ämne som angår oss med rörelsehinder i allra högsta grad då vi i högre grad  än medelssvensson drabbas av arbetslöshet och sjuksrivningar, troligen hänger det ihop?.

Hur som helst hoppas jag de lyckas tvinga ministern att ändra tillbaka formuleringe i lagen

Annons:
Gittan
2012-03-02 22:09
#1

Vi får vänta och se om han följer riksdagsbesluten nu eller ej. Vi ska inte utgå från att han inte kommer att göra det. Hotet om att han anmäls finns ju fortfarande.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[Beavis]
2012-03-02 22:27
#2

Jag tror att han räknar med att vi glömmer bort det. Men jag hoppas att du har rätt

Gittan
2012-03-03 11:05
#3

Risken finns att han tänker så, men en halv riksdag glömmer inte bort det.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[Beavis]
2012-03-03 13:32
#4

Det är ju knappast den halva rikdagen som drabbas av hans beteende. Så det är upp till oss i befolkningen att hålla lyktan på hans förehavanden. Tro mig Kristersson har inga planer på att ändra tillbaka reglerna om han kan slippa undan.

bernil55
2012-03-03 14:19
#5

Det handlar nog bara om att rädda sitt eget skinn, tror jag. Sorry, orkar ej skriva mer. Men bra att du tog upp det!

EvaG
2012-03-03 17:18
#6

Jag tror Gittan menar att ungefär halva riksdagen är oppositionen och därför inte glömmer det. Skulle han gå från det så lär de nog ta upp det igen. Om inte annat så inför valrörelsen.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
[Beavis]
2012-03-04 12:41
#7

Jo så är det ju. Oppositionen är i majoritet i Riksdagen om de samarbetar. Det är ju det som har hänt nu. Ulf kristersson valde ju att försöka gå emot ett riksdagsbeslut men hotades med misstroendevotum och fick be om ursäkt och lova genomföra riksdagens beslut.

Bara det att jag inte tror att han kommer göra det. bara förhala och försöka få folk att glömma. Men det är som sagt min personliga åsikt och övertygelse.

Björnidet
2012-03-04 19:55
#8

Att vara frisk och kunna jobba är ju varje människas dröm och för de flesta en verklighet. Att vara sjuk är en mardröm i dagens samhälle för då ses man som en person som myglar och att man bara skall sno till sig underhållsstöd av försäkringskassan. Tyvärr så finns det folk som utnyttjat systemen felaktigt och ohederligt. Detta har föranlett att försäkringskassan idag ser alla långtidssjukskrivna som bova, man blir förbannad och besviken på samhället som man betalat in skatt till i hela sitt liv av att bli behandlad som de i artiklarna.

Kristersson bör avgå, han har inget i regeringen att göra för han slingrar sig som vanligt, "han menar inte"" hade inte tänkt att det skulle bli så här" är vanliga ursäkter, nej sätt in en ny tänkande minister är medecinen, den där typen av ministrar skapar bara problem.

Försäkringskassan skyller på den lag som regeringen bestämt, TRAMS är det rätta ordet. De bör hålla koll på de som ofta sjukskriver sig i korta perioder, de som en läkare har uintygat är ej arbetsför han eller hon är inte det och det tycker jag de skall lära sig. En förtroendeläkare(bara namnet säger ju vem han prioriterar)skall inte vara anställd av försäkringskassan han skall vara en läkare i ett team där ens egen läkare skall ingå.

EvaG
2012-03-04 20:41
#9

#8 Där har du många poäng.

Tänk om någon ville stå upp och ta ansvar för saker och ting samt då använda sunt förnuft och mänsklighet.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Upp till toppen
Annons: