Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1587 ggr
medde
1/30/12, 9:19 AM

Tjuvar använder rullstolar

På Willys i  Vara började butikspersonalen ana oråd då ttvå stycken rörelsehindrade tog ner i hel platta med kaffe. Denna gömdes i i special fack i rullstolen. De visade sig vara helt rätt från personalen att det var något som felade, sedan visade det sig att personerna i rullstolarna kunde ge sig på försök att springa ut från butiken med rullstolen framför sig på väldigt snabba ben. Enl polisen är det här ett nytt sätt som verkar komma från en ny liga som härjar i området.

Läs vidare på länken som leder till artikeln

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Maria
1/30/12, 1:18 PM
#1

Ja, vad säger man. Snacka om kreativitetSkrattande

Hur kan man bara komma på idén?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
1/30/12, 1:35 PM
#2

Jag undrar vart lönnfacken var någonstans?? jag kan lova att det inte går att gömma en platta kaffe i min rullstol ialla fall.

medde
1/30/12, 1:49 PM
#3

Men det står jag att dom hade det, och jag misstor inte den info. Är man lite sniden så kan man nog göra det mesta..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Maria
1/30/12, 1:52 PM
#4

Sedan trodde de säkert att ingen misstror någon som sitter i rullstolFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

medde
1/30/12, 1:58 PM
#5

Visst är det så.. Men det finne uppfiningsrikedom i allt, och det har man ju både sett och hört genom åren, Det har stulits och smugglats p det mest fantastiska ställen som man trodde var helt omöjligt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Beavis]
1/30/12, 9:13 PM
#6

Jo men de måste ju ha lagt in plattan under sittdynan på en gammal sjukhusstol de nopat nånstans? för på min gamla Swede Elite  får man inte in en platta kaffe någon annanstans iaf. eller så hade de meckat in det i chassit?

Annons:
medde
1/30/12, 9:27 PM
#7

Många är väldigt finurliga, Se bara på all helt makalösa smuggelförsök som tullen har hittat på det mest otroliga ställen.. Så en stor dos händighet och lite mer där till så fixas det..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
1/30/12, 10:18 PM
#8

Räcker med en kartong med filt kan jag tänka mig. För ven lyfter på filten för en som sitter i rullstolen och fryser

[Beavis]
1/30/12, 10:50 PM
#9

#8 Sant det var väl gissning nummer tre

Leffe
1/31/12, 12:23 AM
#11

Nu har jag sett artiklar i tre tidningar och ingen talar om var lönnfacket fanns på stolen. Bara att det fanns där

[Beavis]
1/31/12, 2:23 PM
#12

Sånt är irriterande, jag är nyfiken på sådana detaljer. Undrar om journalisterna eller om det är polisen som tycker att det är självklart vart?

bernil55
2/3/12, 2:11 PM
#13

På min elrulle har jag lönnfacket hängande bakpå. Väskan till en dramat som jag krånglat fast där. Men jag måste ha en assistent som stoppar dit saker - nån som ställer upp? Den personen lär väl ska ha provision men det är en stor väska så nog får jag råd med det. Glad

Annons:
medde
2/5/12, 1:54 PM
#14

Tjuvar kan vera verkligen finuliga på att hitta på saker och ting.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Beavis]
2/5/12, 4:54 PM
#15

Indeed.. Men vem har filt över benen nuförtiden? så det borde var svårt att gömma?… jag hajar inte. kan någon rita en illustration på hur ni tror det gick till?

medde
2/5/12, 5:00 PM
#16

Jag har varit ute i deag, och ner till centrumet där jag bor. Kan säga jag såg flera med filtar över sina ben..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Beavis]
2/5/12, 5:01 PM
#17

Ok ja kanske? jag har inte haft det sedan jag var barn och opererade benen.

medde
2/5/12, 5:15 PM
#18

Jodå¨det var flera som andvände filtar i dag, kanske som sagt pga kylan som råder..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Maria
2/5/12, 6:01 PM
#19

Jag har en filt över benen i soffan inne, heheSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Björnidet
2/26/12, 1:06 AM
#20

Var det ingen som kunde sätta krokben på rullstolstjuvarna? Hade man sett något sådan nog sjutton skulle dom få det jobbigt det är då säkert.Tyvärr får man ju inte klippa till en människa men jag tror att polisen skulle ha varit glad om någon fick ikull dom.

Annons:
Upp till toppen
Annons: