Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 1133 ggr
bernil55
2012-01-09 13:28

Assistansfuskare överklagar straff

Tjejen han vårdade blev med barn, då blev man misstänksam om hon var så sjuk. Men det är väl ganska lätt att bli med barn? Undrar var detta leder.

Annons:
[Beavis]
2012-01-09 15:00
#1

Jag vet inte om det är detta fall som tagits upp tidigare men det var ju någon farsa som tvingat sin dotter spela utvecklingsstörd  under alla år och plockat ut assistansstöd för det. Sen då när hon blev arton och kär så avslöjades bluffen.

Om det är samma fall och tjejn inte är handikappad är det ju bedrägeri och tjejens liv är ju mer eller mindre förstört.

Men å andra sidan om det är så att hon verkligen är handikappad och FK dömer henne som frisk bara för att hon blev gravid… Ja då borde ju Försäkringskassan anmälas till DO eller Handikappombudsmannen för diskriminering då de verkar anse att handikappade/utvecklingsstörda inte kan bli gravida.

Mej veterligen är de enda utvecklingsstörda som inte kan bli gravida de Mongoloida , men då är det genetisk deffekt av deras kromosomfel.

Rätta mig om jag har fel

Maria
2012-01-16 21:51
#2

#1 Det stämmer inte. De har visserligen större problem med fertilitet och kvinnor med Downs syndrom får oftare missfall och andra komplikationer men de kan få barn.

Många gånger har de en hög utvecklad sexualitet och det är viktigt att de får hjälp med preventivmedel och stöd när det gäller förhållanden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
2012-01-17 02:14
#3

#2 Okej. Jag var helt övertygad om att personer med Downs Syndrom var infertila. Det har jag hört ifrån flera ställen. man lär sig nåt varje dag.

Upp till toppen
Annons: