Annons:
Etikettersjukdomarskador
Läst 3215 ggr
Simson
1/3/12, 7:52 PM

Ernst Bolldén - mästare i pingis sjuk i cancer

Med nyåret fick jag via Facebook veta att Hudiksvalls stora elitidrottare och förebild Ernst Bolldén är sjuk i cancer!

Han får inte den vård han behöver i Sverige och har nu tillsammans med sin fru och barn startat en insamling via Facebook och blogg!

Ni som har idéer och råd: Gå in och hjälp till!

Facebook-grupp

Ernst Blogg

Ernst på Wikipedia

Ernst i lokaltidningen

Välkomna…att medverka!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Annons:
[Beavis]
1/3/12, 9:25 PM
#1

tråkigt att höra. jag kände han litegrann för längesen. trevlig kille

Simson
1/5/12, 9:49 PM
#2

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[Beavis]
1/5/12, 11:30 PM
#3

Vad är det för vård han inte får i Sverige? undrar jag lite nyfiket

Simson
1/6/12, 9:01 PM
#4

De anser han vara färdigbehandlad. Det finns vård men inte i Sverige.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[Beavis]
1/6/12, 11:14 PM
#5

"Färdigbehandlad" är ju en dödsdom i realiteten det är ju obehagligt, säger jag som arbetat i vården.

Simson
1/7/12, 12:56 PM
#6

Precis! Det är än mer obehagligt att det beror på vården i stan. De har sjabblat. Samt att det är obehagligt att veta att hjälp finnes på annat ställe/land. För en kämpe som Ernst så måste det vara "svårt" att bara sätta sig ner och vänta på gravstenen när det inte finns anledning. Ung människa som är van att kämpa för det han tror på!

Både min far och mor dog i förtid pga den sv vården här i stan. Att far tappade rösten och till slut inte kunde prata var helt ok…
Min mor kände igen symtomen från det att hennes mor dog i cancer…ändå nonchades hon och gavs lyckopiller tills hon lyckades schemalägga läkarna på vårdsentralen för att komma in akut till annan läkare än sin egen husläkare…då vart det ambulans och sjukhus och hospice…då var det för sent…att läkaren på sjukhuset kommenterade att mor måste ha gått länge och haft ont var bara ett slag i ansiktet…

=(

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Annons:
[Beavis]
1/7/12, 9:12 PM
#7

Fy fan att sånt ska få ske..  Men just det at de säger färdigbehandlad menar de ju att det finns inget mer de kan/vill göra och ernst är väl inte så gammal vad jag minns även om jag var betydligt yngre när jag kände honom. Husläkare är ofta inget vidare han borde och dina föräldrar borde ha sökt hjälp på akuten tror jag, lätt i efterhand att säga men ändå.

Bara hoppas att ni får ihop pengar för att skicka honom dit där de tror att de kan hjälpa honom.

lilacs
1/8/12, 7:21 AM
#8

Jobbigt… Ernst är en jättefin och genomsnäll männsika som jag hade glädjen att känna för många år sen..

Simson
1/9/12, 10:41 PM
#9

På torsdag blir det stor gala för Ernst! Den genomsnälle hjälten!

STÖDGALAN - 12/1 kl 19:00-21.30 Folkets Hus Iggesund. Förköp av biljetter 150kr st finns på Blomsterboden i Iggesund samt Pagelle i Hudiksvall. Lokala artister, lotteri, fika, mm! Allt går oavkortat till Ernst stödfond!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[Beavis]
1/9/12, 11:36 PM
#10

Trevligt hoppas många kommer. Jag har aldeles för lång resväg tyvärr

Simson
1/10/12, 7:12 PM
#11

De sänder via webb-tv samt spelar in! Jag ska titta så. Orkar inte gå fysiskt men till soffan tar jag mig alltid! Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Simson
1/12/12, 2:05 PM
#12

Intervju med Ernst och Gisela. Sveriges Radio

Tyvärr blir det ingen webb-tv-utsändning… Gråter

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[Beavis]
1/12/12, 10:46 PM
#13

problem med ljudkortet tyvär :-(

Annons:
Simson
5/7/12, 7:37 PM
#14

Ernst dog sista april Gråter

Vila i frid Ernst!

YouTube

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[Beavis]
5/7/12, 8:25 PM
#15

Tråkigt att höra. Må han vila i frid

Leffe
5/8/12, 1:54 PM
#16

Mycket sorgligt.

Hudiksvalls sjukhus har blivit jättedåligt. Detsdamma gäller grannstaden Sundsvalls sjukhus. När jag var ung var båda dessa sjukhus bra. Även om jag kommer ihåg Hudiksvalls mest

Simson
5/8/12, 5:04 PM
#17

Ja det är bedrövligt! Fast vårdcentralerna är värre…kommer man förbi dem har man en minimal chans i alla fall… Rynkar på näsan

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Maria
5/9/12, 7:31 AM
#18

Usch, vad tråkigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: