Annons:
Etikettbemötanden
Läst 1065 ggr
[Beavis]
2012-01-03 14:54

Rörelsehindrad i tv-rutan?

I aftonbladets debattsida argumenterar Eva Aamuelsson (kd) för att fler rörelsehindradecskall synas i tv om jag förstått rätt.

Kanske ett nyhetsankare i rullstol? Jag undrar om mellanmjölkens land är redo för det? Det var ju inte längesen som vi gömdes undan och fortfarande blir vissa normisar illa till mods när de ser oss ute på stan..

Läs debattartikeln här

Vad tror ni? finns det chans att även en rullstolsbunden eller handikappad Svensi i Sverige idag skulle kunna få jobb som Hallåa på tv? och om den fick det skulle de låta rullstolen/kryckan /rullatorn synas?

Annons:
bernil55
2012-01-04 12:23
#1

Jamen… nu har jag inte hunnit läst artikeln och hinner inte just nu, men nog trodde jag det var bättre ställt här. Självklart med hallåa i rullstol och såklart får/ska det synas.

Optimist ibland….

Men jag har alltså ingen TV så jag vet/visste ej att det ej förekommit än.

[Beavis]
2012-01-04 15:13
#2

Homn har varit med lite. Men tror hon är ganska ny. Jag tycker det är ett framsteg och hoppas fler företag vågar göra samma sak. satsa på mångfald i stora drag och inte bara i fråga om kvinnor/män. Blonda/brunetter. Det finns ju fler än brunhåriga kvinnor som vill in på ex arbetsmarknaden.

Upp till toppen
Annons: