Annons:
Etikettövrigt
Läst 2890 ggr
motherangel
2011-12-14 15:38

Axelskada

Fick svar idag på en MR-scanning, tänkte om någon visste vad det innebär :)

"..visade en förtjockad ledkapsel framtill i Din axelled. Du har även förtjockningar i ledband och en ökad mängd vätska i axelleden. Förändringarna talar för en kronisk inflammation. Det tyder op tidigare skador."

Någon som vart med om liknande och vad fick ni för behandling?

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

Annons:
[Beavis]
2011-12-14 19:13
#1

Om jag förstår det rätt så är brosket i din axelled förtjockad av någon anledning. Lederna omsluts ofta av bindvävsbrosk i en kapsel för att benen inte ska "hoppa ur led".

Troligen samma  "sjukdom" har lett till att dina ledband förtjockas då de består av i princip samma material.

Har du förtjockningar i ledkapseln så innesluter den troligen då ledvätsakn  ifrån att cirkulera på et normalt vis som den skulle gjort utan dessa förtjockningar. tillsmmans ger det dig försämrad rörlighet iaxelleden mm.

Förndringarna tror läkaren beror på en kronisk Inflammation, som jag tidigare benämnde sjukdom.

Jag vill poängtera att jag är lekman och inte har mer än en massörexamen så jag kan ha fel. Men har läst lite journaler.

Jag har inte haft liknande men tror de behandlar med Kortison eller Pencillin ifall de inte bara ordinerar vila?

Upp till toppen
Annons: