Annons:
Etikettövrigt
Läst 1704 ggr
[Beavis]
2011-12-09 20:48

Fejkade rullstosbunden, Dömd till fängelse

47-årige "Göran" påstod att han satt i rullstol och var i behov av assistans dygnet runt.

Han lyckades lura till sig nästan 14 miljoner kronor i bidrag.

Men polisens bilder visade hur han obehindrat promenerade omkring  – och till och med arbetade på sitt hus utan hjälp.

I dag dömdes till fyra års fängelse….

Läs mer här

Bra att killen åkte dit, Skamligt när folk försöker lura systemet och vi som verkligen behöver hjälpen får ju ofta  bära konsekvenserna av detta fifel.

Tror att jag skrev om detta även när han åkte dit? men kan ha varit inne på försäkringskassan.ifokus?

några åsikter?

Annons:
Farwuq
2011-12-09 20:52
#1

Klart att han ska få sitt straff. Han har tagit resurser från svårt sjuka. Själv har jag MS men jobbar likväl, så gott jag nu kan.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Beavis]
2011-12-09 21:31
#2

Jag håller ju med att straffas och fängelse är bra.  Jag tycker det är tragiskt att det får ske och det drabbar ju "oss" som är sjuka på riktigt då vi drabbas av omvärldens misstro.

Bra att du klarar att arbeta Farwuq. Om inte annat så slipper du sitte isolerad hemma.

Farwuq
2011-12-09 21:34
#3

Nä fy för att sitta hemma, på jobbet träffar jag en massa kul människor.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Beavis]
2011-12-09 23:09
#4

Precis, önskar att jag kunde få ett jobb så jag slapp sitta hemma.

Farwuq
2011-12-10 08:23
#5

Jag har jobbat på samma myndighet sedan 94.
Jag blev långsamt sjuk, med konstiga symptom. Jag blev mer eller mindre tvingad till läkare av min sjukgymnast (en av dem). Sedan kom de olika undersökningarna slag i slag, tills i våras då diagnosen var klar.
Jag fortsätter som vanligt på mitt jobb på heltid, men jag behöver inte jobba fortare/hårdare än jag orkar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Beavis]
2011-12-10 15:36
#6

Då hade du "tur" i oturen då. Bara att kämpa på så länge kroppen håller. ingen idé att gå ghem och deppa över att du blivit sjuk som sagt. Det lär bli tid för det med tyvärr. Heder till dig för att du inte ger upp och kämpar på.

Annons:
Farwuq
2011-12-10 18:42
#7

Nä, att ge upp det är inte min stil.
Jag är nu strax 55 och har inte så lång tid kvar att jobba likväl. Sen har jag som sagt varit dålig i många år utan att direkt blivit arbetsoförmögen, så… Jag hoppas hålla hyggligt i flera år.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Beavis]
2011-12-11 14:03
#8

Kör så länge det håller helt enkelt. Det verkar inget skoj att vara pensionär med handikapp så njut av livet så länge det går.

Farwuq
2011-12-11 14:40
#9

Jag gör mitt bästa. Jag promenerar och deltar i aktiviteter som gympa m.m.

Flört

Jag klarar att gå utan stöd långa sträckor även om det kostar på, och att det kan bli lite vingligt ibland. T.o.m. min läkare var förvånad när jag berättade detta för henne.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

bernil55
2011-12-12 10:42
#10

Kort svar på huvudlfrågan: Bra han åkte dit förstås. Tycker det är ett fruktansvärt kallt och elakt brott! Skrikandes

Farwuq
2011-12-12 14:01
#11

Problemet kvarstår nog, det finns nog flera av hans kaliber kvar där ute.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Beavis]
2011-12-12 19:05
#12

Det gör  ju det de flesta människor är ju opportunister. Och den här killen hade nog en bekant som är läkare som skruppelfritt gav honom ett intyg på hur rullstolsbunden han var.

Läkare har inte alltid det bästa ryktet i sådana omständigheter tyvärr.

bernil55
2011-12-13 00:25
#13

Nej just, läkaren! Nu måste jag nog läsa om det här ärendet igen!

Annons:
[Beavis]
2011-12-13 02:25
#14

#13 Nu hr inte jag världens bästa minne och det var ett tag sen jag läste artikeln. Men du behöver ju ett läkarintyg för att sjukskriva dig under längre tid, som jag minns det, så det måste han ju ha haft ifrån början.

Upp till toppen
Annons: