Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 2808 ggr
LenaR
11/14/11, 11:38 PM

Bra assistansföretag?

Hej!

Jag undrar om ni här inne skulle vilja dela med er av erfarenheter från bra och dåliga assistansföretag i Stockholmsområdet? Jag arbetar som personlig assistent på ett bolag som inte fungerar längre, så vi behöver hitta ett nytt.

Jag är tacksam för alla tips om företag, vare sig de fungerar väl eller illa. Om ni inte vill skriva öppet kan ni pm:a mig.

//Lena


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
[Beavis]
11/15/11, 10:57 PM
#1

Hej och välkommen LenaR

Alltid trevligt att få in lite folk som arbetar inom vården också.

Det där är en fråga som är intressant faktiskt och något man skulle kunna göra en grej av.

Själv sade jag upp min assistent när jag var nio eller tio. har glömt. så jag har lite erfarenhet mer än av de som skötte farmor på slutet..

men jag tror jag ska försöka mig på att göra en undersökning här på sidan.

LenaR
11/15/11, 11:10 PM
#2

Jag är jätteglad för all hjälp jag kan få. Det känns som ett stort beslut, med ganska många inblandade som berörs på olika sätt.

Har du klarat dig utan assistent sen du var liten? Får man fråga vad för rörelsehinder du har?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[Beavis]
11/15/11, 11:52 PM
#3

Jag har ryggmärgsbråck och hade vattenskalle (eller har? shunten borttagen iaf)

Jag la upp det som en fråga med val på Personliga assistenter, Men har inte skapat sådana frågor tidigare så det blev lite fel.

Ska prva med vårdhem  så kanske det blir bättre?

LenaR
11/16/11, 1:52 PM
#4

I det här fallet gäller det en brukare med assistenter, men det finns säkert de som undrar över fungerande vårdhem.

Det måste finnas något sätt att utvärdera företagen innan man anlitar dem!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[Beavis]
11/16/11, 11:48 PM
#5

Det tycker man ju att det borde finnas. Men jag tror ingen riktigt har kommit igång med någon sådan?

Eventuellt kan det finnas på Indipendent living institutes sajt?

[FruStein]
11/17/11, 5:58 PM
#6

LeiMir/A-assistans Assistans har brukare över hela landet, men har säte i Hudiksvall.

http://www.a-assistans.se/

Annons:
[Beavis]
11/17/11, 10:09 PM
#7

#6 Är de bra?

[FruStein]
11/18/11, 6:36 AM
#8

#7 De är jättebra. Min familj gick från kommunalt till detta kooperativ för mer än toi år sedan och har aldrig haft något att klaga på. Och man vet att de sköter bokföring etc lagligt.

[Beavis]
11/18/11, 4:06 PM
#9

Synd jag inte fick med dem i undersökningen. Men hittade dem inte på min internetsökning antar jag. Oh well jag lär mig hur man gör undersökningar någon dag jag med

LenaR
5/29/13, 8:57 PM
#10

Gammal tråd, men jag kan berätta att brukaren jag arbetar för bytte till Olivia personlig assistans. Och Olivia är ett assistansföretag som fungerar, halleluja! Vi assistenter får personalmöten, utbildning, och bra uppbackning. För brukarna ordnas trevliga sammankomster, det ordnas vikarier (borde vara en självklarhet, men…) och det finns genuin omtanke och respekt för alla inom assistansen.

Så vet ni det! 🙂


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

thenameless
5/29/13, 11:00 PM
#11

Trevligt. kul med ett fungerande bolag

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Maria
6/1/13, 9:39 AM
#12

Håller med om att det var trevligt att läsa om något som fungerar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bernil55
6/3/13, 12:06 PM
#13

Ja, trevligt! Sen har vi den andra stora  frågan strax intill: Snart ingen får assistans längre. 😢

Pessimist, javisst!

Annons:
Upp till toppen
Annons: