Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 2808 ggr
LenaR
11/14/11, 11:38 PM

Bra assistansföretag?

Hej!

Jag undrar om ni här inne skulle vilja dela med er av erfarenheter från bra och dåliga assistansföretag i Stockholmsområdet? Jag arbetar som personlig assistent på ett bolag som inte fungerar längre, så vi behöver hitta ett nytt.

Jag är tacksam för alla tips om företag, vare sig de fungerar väl eller illa. Om ni inte vill skriva öppet kan ni pm:a mig.

//Lena


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
[Beavis]
11/15/11, 10:57 PM
#1

Hej och välkommen LenaR

Alltid trevligt att få in lite folk som arbetar inom vården också.

Det där är en fråga som är intressant faktiskt och något man skulle kunna göra en grej av.

Själv sade jag upp min assistent när jag var nio eller tio. har glömt. så jag har lite erfarenhet mer än av de som skötte farmor på slutet..

men jag tror jag ska försöka mig på att göra en undersökning här på sidan.

LenaR
11/15/11, 11:10 PM
#2

Jag är jätteglad för all hjälp jag kan få. Det känns som ett stort beslut, med ganska många inblandade som berörs på olika sätt.

Har du klarat dig utan assistent sen du var liten? Får man fråga vad för rörelsehinder du har?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[Beavis]
11/15/11, 11:52 PM
#3

Jag har ryggmärgsbråck och hade vattenskalle (eller har? shunten borttagen iaf)

Jag la upp det som en fråga med val på Personliga assistenter, Men har inte skapat sådana frågor tidigare så det blev lite fel.

Ska prva med vårdhem  så kanske det blir bättre?

LenaR
11/16/11, 1:52 PM
#4

I det här fallet gäller det en brukare med assistenter, men det finns säkert de som undrar över fungerande vårdhem.

Det måste finnas något sätt att utvärdera företagen innan man anlitar dem!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[Beavis]
11/16/11, 11:48 PM
#5