Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 2267 ggr
bernil55
11/1/11, 2:47 PM

Blogg om Segway

En kille som också bygger på den på sitt eget vis. Bara kollat lite men det känns positivt.

Segway.

Annons:
[Beavis]
11/2/11, 6:08 PM
#1

Cool grej för de som är rullstolsbundna. troligen smidigare än en elrullstol? fast jag undrar hur den funkar i en uppförsbacke?

Såg i en av filmerna att han körde i terräng och nerförsbacke t o m med sin dotter i knät utan problem fast i lutning framåt skulle jag vilja se

Dante9
12/16/11, 10:41 AM
#2

Här kör jag i uppförsbacke:

http://dante9.blogspot.com/2011/10/runda-i-va.html

Det är det som är det smidiga med en Segway den håller sig alltid

i samma position uppför som nerför alltid rakt uppåt.

/Daniel

Min Segway blogg : dante9.blogspot.com

[Beavis]
12/16/11, 2:33 PM
#3

Coolt. tack för den länken Daniel. jag är alltid skeptisk tills jag är överbevisad

Dante9
12/17/11, 7:53 AM
#4

Det går inte förklara hur den funkar den måste testas :-)

kollade många filmer innan men det var först när jag provat den som jag märkte hur enkelt den funkar.

/Daniel

Min Segway blogg : dante9.blogspot.com

[Beavis]
12/17/11, 1:52 PM
#5

Jag tycker det är häftigt att se att den fungerar även för rullstollsbundna med din ombyggnad. jag trodde i min enfald att man var tvungen att stå på något vis. men När man ser dig åka inser man ju att det egentligen inte alls är nädvändigt pga balans grejen (kommer inte ihåg ordet).

Väldigt häftigt har funderat påen sådan men trodde knappt de såldes. De hyrs ut lite varstans på sommaren dock.

bernil55
12/17/11, 2:22 PM
#6

Härligt! Jag kollade lite extra nu och det var rejäla däck. Är det samma däck man använder jämt elller kan man byta ibland, beroende på väglag, behov etc?

Annons:
Upp till toppen
Annons: