Annons:
Etikettövrigt
Läst 11901 ggr
[Zorita]
9/19/11, 5:51 PM

Flyga med kryckor?

Hej,

Jag vet inte riktigt om detta är rätt ställe att fråga, men jag testar Glad

Jag ska flyga till Sverige nu på torsdag, men pga en ny skada i ena knät går jag på kryckor. Detta visste jag inte då jag bokade biljetten. Är det någon här som vet om det är ok med kryckor?

Jag flyger med Ryanair, men de svarar inte i telefonen där man kan fråga. Jag har även möjlighet att lämna kryckor och hämta nya i Sverige då mina föräldrar har kryckor, men kan man bara visa sig på flygplatsen och be om att få låna en rullstol eller liknande?

Jag har inget gips, men får inte stödja på benet alls.

Annons:
[Beavis]
9/19/11, 10:16 PM
#1

Knepig fråga. Det var längesen jag flög Men som du är inne på brukar de flesta flygplatser ha rullstolar man kan låna och om du säger till antingen på flygplatsen när du checkar in eller ringer till bolaget/flygplatserna borde det fungera tycker jag.

Jag flög med rullstol för längesen men då gick den som bagage då jag går utan stöd i normala fall. Då sa jag till vid biljettbokningen.

Kom på att jag även flugit med rullstol till o rfrån spanien vid ett tillfälle men då var situationen densamma. Vi sade till vid bokning och jag lämnade ifrån mig stolen vid gaten typ och fick tillbaka den vid bagageutlämningen.

Någon annan med erfarenhet?

Maria
9/25/11, 9:41 AM
#2

Nu har du väl redan flugit och det skulle vara intressant att höra hur det gick.

Jag skulle precis skriva att du kan ringa flygplatsen och fråga också men som sagt nu är det för sent.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
9/25/11, 10:31 AM
#3

Sant, Vore intessant att höra hur det gick?

[Zorita]
9/26/11, 12:33 AM
#4

Ja nu har jag flugit, och allt gick fint! Man ska visst ringa, men eftersom Ryanair inte svarade var det inte mer med det. Vid gaten gick jag fram till dem och bad om att få gå på sist så jag skulle slippa stå i kö, och då skickade de en kille som tog mig ombord med rullstol. Så det var verkligen inga problem, vilket var härligt!

Dock var det lite jobbigt, men det är en annan sak Glad

Maria
9/26/11, 8:53 AM
#5

Vad skönt att höraGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
9/26/11, 10:35 AM
#6

Fint attdet gick ba men det är min rfarenhet och vad jag hört att det brukar gå till som det gjorde för dig. De har ju ortfarande lite service i flygbranschen t o m hos Ryanair.

Annons:
Upp till toppen
Annons: