Annons:
Etikettneurologiskt-handikapp
Läst 1680 ggr
[Beavis]
9/12/11, 4:09 PM

Diabetiker typ2 testar lchf i tv

kväll kl.20.00 Visar Vetenskapens Värld när en grupp diabetiker typ2 testar att gå emot standardråden på low fat och testar LCHF och vad som händer? Ska de bli sjukare ? Eller blir de bättre?

Artikel i AF

Ja Artikeln i AF är en spoiler men studien visade på mycket goda resultat för vissa som kunde dra ner på och sluta med vissa mediciner.

Jag ska titta.

Annons:
bernil55
9/13/11, 9:44 AM
#1

Jag med ska titta, när det kommer på SVT Play. har fått tipset förut och spritt det men det är bra att bli påmind. Behöver nog ännu mer påminnelse… Cool

[Beavis]
9/13/11, 11:06 AM
#2

Tror du inte att jag med mitt demensminne glömde….. får också vänta på svt Play

[Beavis]
9/13/11, 11:06 AM
#3

Tror du inte att jag med mitt demensminne glömde….. får också vänta på svt Play

bernil55
9/22/11, 1:04 PM
#4

Jag kom ihåg att titta, i sista stund. Mycket intressant! Jag har visserligen läst en massa positivt förut men detta kändes extra trovärdigt. Och mycket penibelt för de som fortfarande förespråkar "sextiåtta brödskivor om dagen", det som nog blivit mångas död! Skrikandes

Jag tror i alla fall på detta, för vissa, till exempel diabetiker, dock inte för alla människor. Min kille har t ex en tarm som inte klarar mycket fett.

[Beavis]
9/22/11, 9:04 PM
#5

Jag har hört om många diabetiker 1&2 som blivit bättre av att äta lchf. Några har t o m fått sluta eller dra ner på antalet sprutor per dag. Så det var inget nytt men intressant och säkert informativt för de diabetiker som hoppas på något som hjälper.

Jag känner en kille som har en tarmsjukdom också som gör att han inte kan äta fett. Men hanhar som tur är för honom inte diabetes.

Här är länken till programmet. Om någon vill se?

Upp till toppen
Annons: