Annons:
Etiketterforskningutveckling
Läst 2864 ggr
bernil55
2011-09-08 00:16

Implantat kan laga kapade ryggnerver

Annons:
Maria
2011-09-08 14:06
#1

Man får vara tacksam för forskningens framsteg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
2011-09-08 15:09
#2

Om testen faller väl ut eller om de vill börja testa på folk med "gaaaamla"  skador e jag med direkt som försöksdjur. Har inget för mig och blir överlycklig för minsta lilla förbättring om det så bara är känsel på en liten plätt på lilltån….

bernil55
2011-09-13 09:46
#3

Hoppas du kommer att få vara med på ett hörn med din lilla tå!
Men gärna något mer också. Glad

[Beavis]
2011-09-13 11:04
#4

Tack, Undrar vart man ansöker om att få vara med i försöken om den dagen skulle komma för medicinska försök på människor?

[Beavis]
2011-10-08 14:16
#5

"I dag finns ingen metod att reparera skadorna. Det kan det förhoppningsvis bli ändring på med en ny behandlingsmetod, som har utvecklats av svenska forskare. Ett implantat, fyllt med ett läkemedel, ska få avslitna nerver att växa över brottet och återfå sin funktion."

Jag tycker denna artikel är väldigt intressant. Det är ju så jag har funderingar på att donera mig till forskningen trots att jag inte är trafikskadad. Fast jag e nog inte inressant som försöksdjur då jag är född med min ryggmärgsskada?

"På sikt kan behandlingsmetoden bli aktuell även för personer med en äldre skada.

- Det ingår i vår plan. Men först måste vi ha ett genombrott med nyskadade, säger Pär Gellerfors."

Var tvungen att lägga till lite_.
_

bernil55
2011-10-09 11:36
#6

Aha, då får du verkligen ha tålamod…

Annons:
Upp till toppen
Annons: