Annons:
Etikettbemötanden
Läst 1397 ggr
[Beavis]
2011-09-07 01:51

Hjärnskadad nekades öl

Lars som hjärnskadades svårt i en motorcykelolycka nekades att köpa öl på Puben Big Ben på Södermalm i Stockholm.

Trots att asassistenten var med och kunde förklara hans tillstånd. Nu har han tilldömts 35000kr i ersättning

Läs här

Det får en ju att ångra at man inte orkade genomföra egna anmälan

Annons:
bernil55
2011-09-07 12:30
#1

Ja, bra att han fixade det! Men du har alltså också varit ute för något liknande och skulle ha anmält?

Såg just en artikel jag sparat om en med MS här i stan, som blev nekad. Och ändå är han så känd här i stan. Minns ej om han försökte få ersättning. Artikeln är bara en bit bort men en bit kan vara lång… Obestämd

[Beavis]
2011-09-07 16:26
#2

Nja jag blev diskeriminerad i ett arbetsärende, men blev så knäckt att jag inte orkade följa upp det hela i korrespondensen med HO

[marion69]
2011-09-12 09:33
#3

Hemskt när en människa ska dömas så utav av bara vad som ses på utsidan!

Jag har en vän som är högersidigt förlamad efter en stroke o bilolycka. Han har även problem med närminnet och lite sluddrigt tal.

Han har nångång blivit nekad att beställa in alkohol, för att han sluddrade. Nuförtiden bär han med sig ett intyg på varför han sluddrar.

[Beavis]
2011-09-12 11:27
#4

#3 Denna personen hade ju t o m med sig en ledsagare som kunde intyga att han hade en hjärnskada men blev nedad ändå. Det är ju extremt.

Upp till toppen
Annons: