Annons:
Etikettrehabilitering
Läst 1693 ggr
[Beavis]
2011-08-29 00:36

"Bladerunner "till Semi

Underbensamputerade Sydafrikanen Oscar Pistorius har kvalificerat sig för semifinal på 400m i friidrotts-vm.

Roligt för honom men det är värsta disskusionerna om ifall han har fördel av sina proteser som sviktar?

Någon som har åsikt? I första infallet tänker man sig kanske att han har det men sedan om man ser mer vetenskapligt på det, lite längre än janelagssvartsjuka så ser man ju att det inte är fördel snarare tvärtom.

Artikel

Annons:
bernil55
2011-08-29 10:06
#1

Oj! Det var en avancerad fråga! Jag har noll koll på idrott och har bara läst lite snabbt nu men det är intressant! Ska se om jag kan läsa alla kommentarer, dom brukar vara kul/bra/hemska…

Detta t ex: "Måste kännas fruktansvärt för övriga löpare när en snubbe på fjädrar studsar förbi på sista rakan. Helt crazy."

;-)

Försöker kolla om du får fler svar och läser själv på lite mer.
Tills vidare tycker jag han är fantastisk!

bernil55
2011-08-29 10:12
#2

Ursäkta men just nu har jag bara kul, åt kommentarerna. Jag beundrar kreativitet och fantasi! Skrattande

A: Själv skadade jag mej som liten vilket tog så mycket energi vid utvecklingen att jag bara blev 1.76 istället för dom 2.45 jag kalkylerat skulle varit min faktiska höjd, kräver nu proteser som kompenserar detta handikapp så jag äntligen kan förverkliga min basket karriär.

B: Du har ju redan huvudprotes! Ska du har mer proteser??

bernil55
2011-08-29 10:50
#3

Jag tycker fortfarande han är fantastisk! Med eller utan proteser krävs mycket energi, vilja, framåtanda etc.

[Beavis]
2011-08-29 22:09
#4

Alltså jag tror inte att det eventuella övertag han skulle få pga svikten i proteserna är fördel då som jag har för mig han säger själv det är kontraproduktivt om han studsar omkring för mycket då steget blir svårt att styra.

Det är ju inga "pogosticks"  direkt vilket väl ändå skulle vara livsfarligt på en löparbana?

[Beavis]
2011-08-29 22:14
#5

Jag tycker det är skitcoolt att en rörelsehindrad kan vara med och konkurera med "normisar" önskar att jag kunde det med.

Upp till toppen
Annons: