Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 12771 ggr
chrisse70
2011-08-19 21:12

Handikapputrustade hotell mm i sverige ????

Hej alla

Jag jobbar som personlig assistent till en tonårig tjej med flerfunktionshinder. Bor i Västsverige.

Vi har länge sökt med ljus och lykta efter något hotell, vandrarhem, stuga eller liknande som kan erbjuda ett fullutrustat rum med taklyft, duschbrits, höj och sänkbar säng och dusch/toastol på hjul.

Har hittat en jättebra engelsk sida där man kan hitta massor av såna ställen att hyra.

http://www.disabilitynow.org.uk/living/holidays/england/yorkshire-filey

Vi vill kunna åka på semester som alla andra………

Hela sommaren tillbringar vi på hemmaplan. Vi kan inte åka till Stockholm, inte till Astrid Lindgrens värld, inte till Kolmården, inte någonstans som kräver övernattning….. lite tråkigt liv för en tonåring !

Finns det nån som vet något ställe?  Det kanske finns någon som har en familjemedlem med flerfunktionshinder och ärer en stuga som kanske kan hyras ut.

Jag vet att ställen som sommarsol mm finns men de verkar rikta sig rill vissa målgrupper och är i rehabiliterande syfte.

mvh Sökande Assistent

Annons:
[Beavis]
2011-08-21 05:25
#1

Hej och välkommen hit

Ni har verkligen hitat en knivig situation. Jag brukar tycka det är svårt o hitta ställen anpassade efter mina utökade behov. Men era var värre, Tyvärr  kan jag inte tipsa om något utan bara önska lycka till.

Har själv inte varit utan för stockholms län på åratal (nästan)

Khora
2011-08-22 14:37
#2

Tyvärr tror jag också att ni får ta med er en portabel lift, duschstol mm.

men fråga på funktionshinder.se också..

Edit: jag länkade din adress /Beavis

VeganGeek
2011-08-23 14:07
[Beavis]
2011-08-23 23:55
#4

Tack för de tipsen VeganGeek.

Om ni vill bo på hotell i stockholm finns alltså svindlande två alternativ för den rullstolsbundne.

Tyvärr kunde inte dessa heller erbjuda vad som önskades i #1 men alltid något för den som inte är fullt lika funktionshindrad….