Annons:
Etikettövrigt
Läst 1147 ggr
medde
2011-07-15 18:45

Tog ambulans till systembolaget.

En äldre man har satt i system att tydligen ta en ambulans till systembolaget! Mannen har vid ett flertal gånger ringt larmtjänst och klagat på bröstsmärtor. Men då ambulansen kommit in till Sveg har mannen blivit "frisk" och satt sig upp på båren för att sedan kliva av. Då mannen kommit ut ur ambulansen har han raskt gått in på systembolaget för handla, och sedan vidare in till  tobaksaffären.

Nu är mannen anmäld för falsklarmning.. Visst tycker jag det är helt rätt att han får en anmälan på sig, detta även för hans egen säkerhet. En av de gånger kan han ju vara sjuk på "riktigt" och en ambulans kommer.  Men ärligt ska jag erkänna att jag fick ett gott skratt åt hela historien..

Läs vidare gärna på länken där artikel finns Klicka här

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Leffe
2011-07-16 00:23
#1

Alla sätt är bra utom de dåliga. Undrar om han åkte färdtjänst hem

bernil55
2011-07-16 10:16
#2

Det är jag som är Fröken Nilsson och har skrivit en kommentar där. Visst skrattade jag men visst är det dumt! Både smart och dumt. Skrattande

[Beavis]
2011-07-16 10:49
#3

Tragiskt men han är ju anmäld för falsklarmning, Det lär bli lite böter eller att han får betala för utryckningen? Troligen har gubben inte fördtjänst men borde väl kanske få nu?

Upp till toppen
Annons: