Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 1146 ggr
[Beavis]
7/14/11, 6:45 PM

Regeringen gör det igen...

Försäkringskassan har nu med nya striktare regler efter femton år dragit ner Tommy Bolls assistanstid ifrån 67 timmar/vecka till 9,5. Trots halvsidesförlamning och hög ålder.

F-kassan tittade in ett par minuter och gjorde en "grundlig utredning" innan beslutet. Håll i rullatorerna gott folk.

Läs mer

Annons:
DesK
7/14/11, 7:02 PM
#1

Det är alltid tråkigt när försäkringskassan gör sådana här uppenbara misstag. Dessa beror dock enligt min erfarenehet och uppfattning snarare på försäkringskassans personals bristande kompetens och resurser än på den sittande regeringen. Mer sannolikt är att vi idag får betala för mångårigt dåligt skött ekonomi av tidigare regeringar. Sverige har genom cirka 40 års olika vänsterkoalitioner blivit "nånannanismens rike" det vill säga att det alltid är nån annan som ska betala, göra, verkställa, vårda eller arbeta - Tyvärr!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
7/14/11, 11:01 PM
#2

#1 Ja vi tittar på världen från olika ideologier men det är ju under nuvarande regim som det börjat hetsas emot "simulanterna" och "fuskarna" Det är vår regering med Socialministern i spetsen som ligger bakom denna hetsjakt på sjukskrivna och förtidpensionerade. Givet är att en hel del personer faktiskt lyckats lura till sig skattepengar genom åren men statistik som regeringen helst talar tyst om  visar att det är långt färre än Göran Hägglund, Ulf smfl skränade om i valrörelsen etc..

Jag tycker det är hemskt det som nu sker med utförsäkringar mm rent godtyckligt, Tro inget annat än att Försäkringskassan arbetar på direkt order uppifrån, De är duktiga på att skylla ifrån sig när det börjar hetta till. Men det är på deras direktiv allt sker.

"Folk ska inte gå sjukskrivna" Nä det är idealet jag önskar att alla kunde vara friska och att alla arbetsföra fick arbete är det man ska sträva efter. Inte tvinga folk som uppenbarligen inte kan ska göra det. Hade jag bott i närheten hade jag gärna tagit det jobb de ska tvinga honom att ta.

bernil55
7/15/11, 12:05 AM
#3

Jag har också startat en sån här tråd, ska kanske be någon ta bort den. Fast jag tycker din har en dålig rubrik, den säger inte vad det handlar om. Och din leder till en annan artikel, som jag ej läst än…

Att det är regeringens fel är det, enligt mig, ingen tvekan om. Även tidigare regeringar har gjort misstag men dom här är ju helt otroliga! Jag hoppas fortfarande att få vakna ur min mardröm!

Upp till toppen
Annons: