Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 680 ggr
Leffe
2011-05-28 17:37

Tänk även myndigheter missar

Det är inte bara restauranger, affärer och andra som missar detta med tillgänglighet. Det gör även myndigheter av olika slag såsom polismyndighet, domstol, museum, länsstyrelse och högskola

Läs mer

Annons:
[Beavis]
2011-05-29 15:25
#1

Det går långsamt på sina ställen men det går ändå framåt. man får vara lite positiv ändå. Men har upplevt det också

Maria
2011-05-30 13:54
#2

Jag kan lite mer ha förståelse för att småföretagare kanske inte alltid hänger med här av olika anledningar och främst då kanske ekonomiska men att olika myndigheter missar handikappanpassning är inte acceptabelt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
2011-05-30 17:15
#3

Jag skulle vilja se att företagarna handikappanpassade sina sinnen och fördomar. men det är jag det

Maria
2011-05-30 17:20
#4

#3 Jag kan tänka mig att en butiksägare till exempel kan ha svårt för att handikappanpassa helt och hållet. Det handlar nog mycket om ekonomi och förmodligen inte alls om fördomar.

Det finns många som har svårt att få det hela att gå runt och skulle kanske inte klara en renovering av lokalen eller ingången rent ekonomiskt.

Men som sagt så finns det en mängd företaganden av olika slag men om man tänker på små butiker bland annat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
2011-05-30 18:17
#5

Jag syftade egentligen inte på det utan mer på rekrytering och liknande som frustrerad arbetslös som man är…..

Maria
2011-05-30 18:18
#6

#5 AhaGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Beavis]
2011-05-30 22:32
#7

Inte lätt för dig att veta. Jag är bara trött på att ständigt bli bortsållad.

Maria
2011-05-30 22:35
#8

Det kan jag förstå

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: