Tillgänglighet

Tänk även myndigheter missar

2011-05-28 17:37 #0 av: Leffe

Det är inte bara restauranger, affärer och andra som missar detta med tillgänglighet. Det gör även myndigheter av olika slag såsom polismyndighet, domstol, museum, länsstyrelse och högskola

Läs mer

Anmäl
2011-05-29 15:25 #1 av: [Beavis]

Det går långsamt på sina ställen men det går ändå framåt. man får vara lite positiv ändå. Men har upplevt det också

Medhjälpare på: rörelsehinder.ifokus.se , hemsidor.ifokus.se

Anmäl
2011-05-30 13:54 #2 av: Maria

Jag kan lite mer ha förståelse för att småföretagare kanske inte alltid hänger med här av olika anledningar och främst då kanske ekonomiska men att olika myndigheter missar handikappanpassning är inte acceptabelt.

/Maria

Anmäl
2011-05-30 17:15 #3 av: [Beavis]

Jag skulle vilja se att företagarna handikappanpassade sina sinnen och fördomar. men det är jag det

Anmäl
2011-05-30 17:20 #4 av: Maria

#3 Jag kan tänka mig att en butiksägare till exempel kan ha svårt för att handikappanpassa helt och hållet. Det handlar nog mycket om ekonomi och förmodligen inte alls om fördomar.

Det finns många som har svårt att få det hela att gå runt och skulle kanske inte klara en renovering av lokalen eller ingången rent ekonomiskt.

Men som sagt så finns det en mängd företaganden av olika slag men om man tänker på små butiker bland annat.

/Maria

Anmäl
2011-05-30 18:17 #5 av: [Beavis]

Jag syftade egentligen inte på det utan mer på rekrytering och liknande som frustrerad arbetslös som man är.....

Anmäl
2011-05-30 18:18 #6 av: Maria

#5 AhaGlad

/Maria

Anmäl
2011-05-30 22:32 #7 av: [Beavis]

Inte lätt för dig att veta. Jag är bara trött på att ständigt bli bortsållad.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.