Annons:
Etikettövrigt
Läst 952 ggr
Bettan
5/26/11, 1:16 AM

Ny här

Jag tycker det finns mycket att läsa om rörelsehindrades vardag. Jag vill lära mig mer. Själv har jag bara ett rörelsehinder och det är att vänsterarmen inte fungerar och kan göra fruktansvärt ont. Skadan kom under den tid jag spelade handboll. Det går inte att göra något åt den. Det är bara en småsak jämfört vad många andra råkat ut för. Jag är intresserad hur det går för er i till exempel rullstol ute på gator och torg, kommunikationer. Ja vardagsbestyr helt enkelt. Jag tycker den här sidan verkar bra att få veta en hel del.

Ha en bra dag

Sport iFokus

Annons:
Leffe
5/26/11, 1:40 AM
millam
5/26/11, 9:18 AM
#2

Välkommen!

bernil55
6/6/11, 12:43 PM
#3

Välkommen från mig med! Jag såg dig men orkade inte skriva just då och nu först råkade jag hamna här igen.

Jag är intresserad av dig och din skada bland annat eftersom jag har en gubbe/särbo som haft en stroke och är i princip enarmad. Så jag vet att det inte är "bara".

Han kan röra och styra armen rätt bra nu men handen är dålig. Han kan bara greppa saker i en viss storlek och det krävs enorm koncentration för att hålla i något. Upprepar han en rörelse låser det sig.

Själv har jag två halvtaskiga händer men är glad att jag (ännu) har två!

[Beavis]
6/8/11, 5:25 PM
#4

Ja välkommen hit.

Vi har ju mötts i andra trådar men denna verkar ha gått mig förbi.

Jag är delförlamad ifrån midjan och ner ifrån födseln, men är gående. Jag använder bara rullstolen privat och när jag sportade som ung.

Upp till toppen
Annons: