Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1673 ggr
Leffe
5/25/11, 3:22 PM

Landstinget satsar fel

En rörelsehindrad i Lycksele vägrar att betala för sin eldrivna fyrhjuling i protest mot landstingets höjda hyresavgift. Han tycker att det vore bättre om politikerna sänkte sina egna arvoden

Läs mer

Annons:
Gittan
5/25/11, 5:01 PM
#1

För mig slår en sådan aktion helt snett. Höjning till 1000 kronor per år. För mig och andra kan reaktionen bli bakvänd. För att till exempel jag ska vistas ute måste jag ha skor på fötterna. Ett par bra skor kostar omkring 1000-lappen. Jag kan inte använda dessa skor året runt utan jag måste ha ett par till. Då är jag uppe i 2000 kronor av samma anledning som han i Lycksele - bara för att vara ute. Jag kan inte säga i affären att jag vägrar betala skorna. Dessutom ensam med två barn - det blir pengar det också och man behöver inte vara rik för att man inte sitter i rullstol. Det jag kan hålla med om i artikel är att politiker suger ut de fattiga, men det drabbar alla som har det svårt ekonomiskt.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
5/25/11, 7:30 PM
#2

GittanL kan bara instämma med dig.. Helt och fullt ut i det du skrev..

Vilken trevlig start på denna trådSkrattande Alltid kul att diskutera olika saker och ting..

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Beavis]
5/25/11, 9:31 PM
#3

Visst allt kostar sen kan man disskutera avgiften. han får ju troligen pröjsa soppan själv.  Sen är väl 1000kr/år ingen hög avgift tror jag och troligen kan han få avgiften uppdelad i kvartal eller halvår/månadskostnad ?

[Beavis]
5/25/11, 9:35 PM
#4

Läste just artikeln.. Jag rodde det handlade om en motorcykel?Men det är ju en utomhusrullstol.

Lite skillnad kanske? I Stockholm behöver du ju inte betala för att låna en rullstol ifrån hjälpmedelsscentralen.

Och ni ovan behöver ju inte hyra era ben heller.

Leffe
5/25/11, 9:38 PM
#5

Jag har min gratis. Men de ovan menar nog att de inte kan gå barfota ute utan måste ha skor på sig. Tanken är väl att det är motsvarigheten till utomhusstolen för en som sitter i rullstol och att alla har kostnader för att ta sig fram ute

[Beavis]
5/25/11, 9:41 PM
#6

Jo jag förstår det. Men ja man kan se olika på det. Jag anser ju inte att man ska få en värstingstol direkt. Men långt ifrån alla har råd att lägga 15-20000 på ett par skor eller en rullstol. Jag skulle inte ha någon alls om jag tvingades betala själv

Annons:
Leffe
5/25/11, 9:49 PM
#7

Det är så de tänker. Det finns fler som är fattiga

Bettan
5/26/11, 12:49 AM
#8

Det är dock en del skillnader. Den rullstolsbundne eller sjuke har små möjligheter att göra något åt situationen med  att som exempel göra ett litet jobb. Den som är frisk har större möjligheter att få in lite mer pengar. I och för sig det finns förstås bidragsbiten.

Ha en bra dag

Sport iFokus

[Beavis]
5/26/11, 10:20 AM
#9

Jag får inga jobb så jag skulle inte kunna betala för att varken köpa en stol eller att hyra en tror jag.

Gittan
5/26/11, 1:43 PM
#10

Glömde att säga att jag tycker det är skandal att politikerna ska ha så höga arvoden och fallskärmsavtal. Där skulle det finnas mycket pengar för att hjälpa de som har det svårt.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[Beavis]
5/26/11, 1:57 PM
#11

Makthavara och de med intellektuella kunskaper har alltid ansett sig värda högre ersättning än andra således alltså politiker.

Gittan
5/26/11, 2:01 PM
#12

Och det är ett otroligt stort fel. Det finns något som heter. Den som gapar över mycket mister ofta hela stycket.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[Beavis]
5/26/11, 2:05 PM
#13

Men så funkar det ju inte i verkligheten. Politiker, affärsmän. byråkrater i högre skalan brukar få stycket, kakan och ofta grädde ovanpå.

Annons:
Gittan
5/26/11, 2:12 PM
#14

Men jag tror på det goda. Det ändras även om det tar lång, lång tid.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Upp till toppen
Annons: