Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1709 ggr
Leffe
5/24/11, 9:35 PM

Manöverboxen och regn

I morse tog jag elrullstolen till läkarmottagningen sedan när jag skulle hem började det regna ganska mycket. Nu hade jag en plastpåse som jag hade som skydd över manöverdonet så det gick bra. Min undran är hur mycket vstten tål egentligen manöverdonet

Annons:
EvaG
5/24/11, 10:29 PM
#1

Har inte boxen en vattentät skiva över hela med gummilister vid knapparna.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
5/25/11, 8:48 AM
#2

Instämmer med EvaG. Tror nog det mesta är vattentätt, se bara på motorcyklar och mopparna, dom går ju att köra utan problem med vatten från regnet. Men visst skadar det inte att skydda lite extra.

Tänk bara på att skydda dig själv så du blir allt för genomblöt och drar på dig en förskylning, det vill vi ju inte.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

bernil55
5/25/11, 10:57 AM
#3

Jag har blivit tillsagd att dra en plastpåse över mitt styrdon (joystick). Och det gör jag. Men när jag visade det för en färdtjänstkille sa han att han aldrig sett nån som gjort så. Fast han hade också hört att man kanske skulle göra så…

För övrigt så skrattar folk alltid åt mig när jag försöker följa instruktioner, t ex om laddningen av batteriet. Jag försöker läsa i papperen som följer med och frågar om något och får svar typ "Nej men så behöver du inte göra, det är ingen fara etc". Och jag blir urförbannad rent ut sagt. Jag lånar dyra apparater men dom kan inte skriva vettiga instruktioner! Muntligt har jag fått nya instruktioner men vad hjälper det mig om något blir fel? Har inget bevis!

För övrigt så har instruktionerna för rullstolen kommit bort i mina pappershögar (pärmen blev för full, vad hände då tro?) så jag vet t ex inte hur stora lutningar jag får köra i. Obestämd

[Beavis]
5/25/11, 10:26 PM
#4

Man ska tydligen aldrig helt ladda ur ett batteri särskillt av den sorten. Sen får du väl testa dig fram hur stor lutning den klarar? Du märker när den stannar Flört

Som Eva mfl skriver så borde den ju logiskt vara gjord för att klara lite regn. Värre om du kör ner den i sjön men då räcker det inte med en plastpåse över joysticken.

Leffe
5/25/11, 10:31 PM
#5

Jag har fått muntlig info att när batterilampan går från grönt till gult bör jag ladda batteriet. I de skriftliga instruktionerna står det att batteriet ska laddas efter användning.

När det gäller lutningar så har jag fått muntligen att aldrig vända i en backe

[Beavis]
5/25/11, 10:35 PM
#6

#5 Man ska helst aldrig helt ladda ur ett batteri det skadar dem. Att inte vända  i lutning är en säkerhetsfråga då en elmoppe och säkert en permobil kan välta då.

Annons:
Leffe
5/25/11, 10:37 PM
#7

Samtidigt känns det otäckt när marken lutar sidledes. Det känns som man ska välta

[Beavis]
5/25/11, 10:39 PM
#8

precis

bernil55
5/25/11, 10:49 PM
#9

Jag laddade ur batteriet en gång av misstag och då var det förstört!

Luta i sidled är en av mina stora skräcker och visst kan man välta! Jag har alltså grader angivna av den anledningen men jag är så rädd av mig så jag hamnar inte i de lägena… Jag är lång men har stor häck så tyndpunkten kanske är rätt låg ändå men nä, jag är så skraj!

Leffe
5/25/11, 10:51 PM
#10

Även om du har graderna uppskrivna hur vet du att du nästan har nått riskzonen. Har du en gradskiva med digSkrattande

Bettan
5/26/11, 12:50 AM
#11

Visst måste, i alla fall nya och moderna, elstolar klara lite väta. Dåligt vore det annars.

Ha en bra dag

Sport iFokus

Leffe
5/26/11, 1:37 AM
#12

Jag vågade inte låta bli plstpåsen så jag testade aldrig

[Beavis]
5/26/11, 9:57 AM
#13

hehe fegis. jag tror inte den blivit förstörd även om den skulle lagt nr i vätan  hade den nog funkat igen när den torkat.

Kör hårt tvära svängar i skarp lutning är att undvika annars är det nog lugnt och du ser hur brant du kan köra

Annons:
Upp till toppen
Annons: