Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2714 ggr
[SvenA]
5/24/11, 9:06 AM

Klotterplank 7

Nu fortsätter vi här med klotterplanket sså att det inte blir för långt

Annons:
Tezlan
5/24/11, 9:41 AM
#1

Vars är ni då i diskutionen

Tezlan, Fifi och Dunder

[SvenA]
5/24/11, 9:48 AM
#2

Den startar du själv Det är bar att göra ett inlägg om det du vill i denna tråd och det behöver inte handla om rörelsehinder heller i klotterplanket det är här i klotterplanket som vi talar om allt mellan himmel och jord eller väder och vind

Tezlan
5/24/11, 9:51 AM
#3

Det var det ja misstänkte nästan för det brukar vara så…

Tezlan, Fifi och Dunder

[SvenA]
5/24/11, 9:59 AM
#4

Då är du välkommen att starta en disskution

millam
5/24/11, 12:06 PM
#5

Fick en tia lott som belöning för att jag deltog i en frågestund i centrum..och vann en tia..! Nu är frågan, pengarna eller en ny lott.. det lutar åt en lott nästa gång jag passerar ett bra lottställe!

För man ska ju inte spela mera än man har råd att förlora.. men jag köpte ju aldrig denna lott!OskyldigGlad Håll tummarna!

Tezlan
5/24/11, 12:08 PM
#6

hoppas på en bättre vinst då =)

Tezlan, Fifi och Dunder

Annons:
[SvenA]
5/24/11, 12:13 PM
#7

Det blir storvinst nästa gång

millam
5/24/11, 12:17 PM
#8

Jaaaaa!! Det vill man ju ha!!!  Om man bara tror tillräckligt så kanske..Obestämd Då blir man iaf inte lottlös..

Leffe
5/24/11, 1:32 PM
#9

Det är kul att se minen på expediten när hon eller han frågar om jag vill ha en ny lott och jag säger nej. Pengarna istället. De tappar hakan totalt bakom disken

millam
5/24/11, 1:37 PM
#10

Visst är det så! Jag brukar också ta pengarna tillbaka oftast. Det är antagligen inte så många som gör.. Egentligen dumt att fortsätta att spela när man väl vunnit, till slut förlorar man alltihopa.. i vanliga fall.. fast en gång vann jag faktiskt en tusenlapp på en tia lott!

EvaG
5/24/11, 10:32 PM
#11

Nu har jag rast på arbetet och vad gör jag då? Jo sitter vid datorn med en kopp te bredvid.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
5/24/11, 11:32 PM
EvaG
5/25/11, 11:22 AM
#13

#12 BantarSkrattande

Uppstigen lite för tidigt, men nu är det bara att se till att man får något i magen. Hoppas ni får en bra dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Gittan
5/25/11, 4:54 PM
#14

Jag trodde jag skulle slippa maginfluensan när jag inte blev sjuk medan övriga familjen låg sjuk.

Lite glädjande med influensan - nu kommer jag i bikinin.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[Beavis]
5/25/11, 9:23 PM
#15

Jag vill också ha influensa om det hjälper mig att komma i bikinin…

Leffe
5/25/11, 10:04 PM
#16
[Beavis]
5/25/11, 10:06 PM
#17

Om du vill se det ? skrämmer det mig…Skrattande

Leffe
5/25/11, 10:06 PM
[Beavis]
5/25/11, 10:08 PM
#19

Ingen vill se mig i bikini.. inte ens mitt ex

Leffe
5/25/11, 10:11 PM
#20

Jag förstår, men jag kommer nog inte på mig mina badbyxor ens

Annons:
[Beavis]
5/25/11, 10:21 PM
#21

Jag kör med badshorts. det fungerar utmärkt

bernil55
5/25/11, 10:24 PM
#22

På den tiden jag var i farten upptäckte jag en liten perversitet hos mig - att jag gillar att se killar i kvinnokläder! Glad

Jag hade en gång en 2 meter lång kille som blev vald till lucia där han pluggade och det var en fröjd att se honom i sin långa, blonda peruk!

Sen skulle han på maskerad och jag hjälpte honom sy en kortkort klänning, klippte sandaler av hans träningsskor och sprayade med guldfärg etc. Samma fina, hyrda peruk, handväska, läppstift… Det är en sån fröjd att se de korten också. (jag fick tyvärr ej vara med i verkligheten)

Och en nästan lika lång och lika söt kille var jag också ute med på maskerad. Kortkort där med, snygga ben, wow!

Vad jag blandd annat vill säga med mitt långa utlägg är att "Oj så kul jag skulle ha om jag vore kille och fick klä ut mig!" En tjej kan ju inte klä ut sig så roligt i manskläder.

Sen kan jag förstå om inte bikini är det roligaste att klä sig i. Glad

Leffe
5/25/11, 10:27 PM
#23

#22 Ja det är nog lättare för en kille att klä ut sig i kvinnokläder. Kvinnor har ju byxor som män i "verkliga" livet

[Beavis]
5/25/11, 10:33 PM
#24

Ja det finns ju inga distingt "Manliga" kläder längre. Kvinnor går ju både i kalsonger och kostym mm

#22 Om du tänder på söta killar som klär ut sig till tjejer har du kanske mer att fundera på? hehe

Jag har bilder på mig när jag som nioåring är utklädd till tant. Är det något?Skrattande

Bettan
5/26/11, 12:46 AM
#25

Tänk när jag och min pojkvän var på fest och han skulle vara klädd som en isprinsessa. Jag höll på att skratta ihjäl mig.

Ha en bra dag

Sport iFokus

Gittan
5/26/11, 2:03 PM
#26

#25 Skrattande

Nu ska jag vara den kvinna jag är och laga mat till barn och sambo så de får middag när de kommer hem.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[Beavis]
5/26/11, 2:07 PM
#27

Du är en rejäl husmor du som börjar fixa maten redan två på eftermiddagen. jag ska klä på mig och aktivera mig.

Annons:
Gittan
5/26/11, 2:10 PM
#28

De är ju hemma redan klockan 3 i dag. Sambon slutar tidigare i dag för att hämta mina barn.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


bernil55
5/26/11, 11:06 PM
#29

#24 Jodå, jag har en del att fundera på. CoolMen lura inte in mig i något med barn! Skämt åsido, det är bara så kul. Jag pratade om långbenta men även min lilla knubbige svåger är jättsöt som tjej på maskeradkort jag sett.

#25 Samma för mig när jag hjälpte min kille klä ut sig - oj vad jag skrattade! Sen när han berättade hur han, som egentligen var rätt blyg och dessutom var nykterist, hade släppt loss på festen, skrattade jag ännu mer. Tills jag blev ledsen för jag inte hade fått vara med…

[Beavis]
5/27/11, 7:55 PM
#30

Jag brukar ha långa tröjor ibland, Räknas det?

bernil55
5/28/11, 1:12 AM
#31

Om du är barbent - eller har strumpbyxor eller pantalonger - så kan det räknas som en kort klänning så det kan jag räkna! Glad

[Beavis]
5/28/11, 9:52 AM
#32

aah strumpbyxor har jag inte ägt sen jag gick på dagis och pantalonger vet jag inte ens vd det är? Obestämd

bernil55
5/28/11, 7:56 PM
#33

Ändå har dom funnits sen tidernas begynnelse: "pantalo´nger, åtsittande vrist- eller vadlånga byxor som infördes i mansmodet under 1790-talet. De bars gärna till stövlar och var vid sidan av vidare långbyxor på modet till ca 1830."

Fast jag tänkte egentligen på leggings, typ dessa:

[http://www.kroonjuwelen.nu/allmant-om-mode/leggings-ar-hett-i-host](pantalo´nger, åtsittande vrist- eller vadlånga byxor som infördes i mansmodet under 1790-talet. De bars gärna till stövlar och var vid sidan av vidare långbyxor på modet till ca 1830. Fast egentligen menade jag leggings, typ dessa: http://www.kroonjuwelen.nu/allmant-om-mode/leggings-ar-hett-i-host "Leegings är hett i höst")

Leffe
5/29/11, 1:20 PM
#34

I dag är det Elitloppet på Solvalla. För första gången på många år är det inte perfekt väder. Blåsigt hela tiden, sol och moln kommer och går - ja solen står förstås still

Sköt om er

Annons:
[Beavis]
5/29/11, 3:02 PM
#35

Aha ja jag hade ju kunnat googla det i och för sig. Jag får erkänna mig besegrad. har inga transa ambitioner och är otroligt ointresserad av modeSkrattande

EvaG
5/31/11, 12:00 PM
#36

I dag är det sista maj och vädret vet inte om det ska vara vår eller sommar. Med andra ord ostadigt. Hoppas ni får en bra dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

bernil55
5/31/11, 12:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Ösregn i Östersund just nu men det är helt ok för mig. Igår lyckades jag handla utan att få en droppe på mig så nu klarar jag mig ett tag igen.

Min gårdskarl var in en sväng och han behövde klippa gräs för det växer så in i hoppsan i detta regn. Men det blir liksom inte läge…

bernil55
5/31/11, 1:01 PM
#38

Jag vet det är ett uselt foto men jag gillar att leka och tycker det är en fin ocSkrattandeh frodig tavla!

[Beavis]
5/31/11, 10:24 PM
#39

Ser ut som en frodig gräsmatta med en liten damm. Idag var det olidligt varmt i stockholm på eftermiddagen… Men man ska väl inte klaga när det äntligen är sommarvarmt?

EvaG
6/2/11, 10:55 AM
#40

Vaknade till en solig dag. Nu kommer parksoffan få ett besök av mig. Hoppas ni får en bra dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
6/2/11, 12:12 PM
#41

Tänkte också ge mig ut i solen

Annons:
Gittan
6/3/11, 9:27 AM
#42

Ska åka in till jobbet. Måste göra i ordning en del saker som jag inte kan göra hemifrån. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
6/3/11, 10:20 AM
#43

Jag ska nog ut i solen så småningom. Sköt om er

Leffe
6/4/11, 10:24 AM
#44

Jag tänkte ta elrullstolen och ut för att fota. Funderar på fåglarna vid Lötsjön i Sumpan

[Beavis]
6/4/11, 11:29 AM
#45

En idé så god som någon. jag tänkte också ta mig ut

EvaG
6/5/11, 11:50 AM
#46

I dag ska jag göra så mycket så det blir inget gjort. Hoppas ni får en skön dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
6/7/11, 2:24 PM
#47

Nu är jag ledig två dygn. Härlig känsla. Hoppas ni får en bra dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
6/7/11, 3:36 PM
#48

Allltid skönt att vara ledig då man jobbat hårt.

Idag är det olidligt hett och kvavt i Stockholm…

Annons:
bernil55
6/7/11, 10:19 PM
#49

Här har åskan härjat från och till hela dan. Jag mår oftast så dåligt av trycket. Varje gång det brutit ut, blir jag pigg, men sen har det fortsatt laddas upp igen. Men just nu är det lugnt och fräscht så nu blir det ett nattpass. Glad

[Beavis]
6/8/11, 6:22 AM
#50

Ja när det är högtryck i luften är det kvavt och jävligt, alltid skönt när regn och eller åskan kommer då. Men inga regnmoln i sikte ännu.

Gittan
6/10/11, 8:14 AM
#51

Barnen i skolan. Sambon på jobbet. Själv ska jag in till mitt jobb och avsluta veckans hemarbete. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
6/10/11, 8:38 AM
#52

Jag sitter här med ont i munnen. En tand gick av i går kväll. Väntar på att tandläkaren ska ringa. Varanintaget kan eventuellt ställa till problem vid tandlagningen

bernil55
6/10/11, 2:12 PM
#53

Oj, varan! Jag kollade lite sånt när min gubbe skulle till tandläkaren, men han har mycket mildare mediciner. Minns ej vad jag läste/hörde om hur de kan göra. Jobbigt på flera sätt - lycka till!

[Beavis]
6/10/11, 7:22 PM
#54

Illa att bryta av en tand, själv har jag bara slagit av en flisa i hörnet på en framtand, men lät den vara.

EvaG
6/11/11, 2:51 AM
#55

God morgon till en förhoppningsvis härlig och trevlig lördag. Hoppas ni får en bra dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
[Beavis]
6/11/11, 9:32 AM
#56

God Morgon, Tack detsamma

Gittan
6/11/11, 11:30 AM
#57

Vi har en barnfri helg. Barnen är hos sin mormor och morfar. Så nu ska vi mysa för oss själva en hel helg. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
6/11/11, 12:46 PM
#58

Här skiner solen på en klarblå himmel. En liten svag bris och grenarna rör sig. Det kommer att bli en lugn dag idag - tror jag

Sköt om er

[Beavis]
6/11/11, 4:05 PM
#59

Varmt som en bastu idag. hmm den som ändå fick mysa…

bernil55
6/11/11, 10:21 PM
#60

#52 Hur gick det med varanen, nej varanet menar jag? Och tanden?

Har varit hemskt varmt hos mig. Nu äntligen är det aningen svalare ute än inne så jag har öppnat fönster och dörrar. Tyvärr vätter de åt samma håll men lite drar det igenom i alla fall. Nu skulle jag vilja rulla ut men jag är för feg. Så mycket fyllskallar ute som kan jävlas med en rullande tant!

Leffe
6/11/11, 10:24 PM
#61

Jag har fått tid på måndag. De skia titta vad de kan göra akut. Lyckades sjäv få loss hela biten i natt. Det verkar ha varit en lagad tand  för jag har ingen tandvärk mer än att det är ömt i tandlött och ben.

[Beavis]
6/12/11, 11:04 AM
#62

Tanden i sig gör ju inte ont det är ju bara roten på tanden som"lever" Resten är död materia. Så vitt jag vet?

Annons:
Leffe
6/12/11, 11:31 AM
#63

Vart försvann solen? Jag som planerat att rulla till Hagaparken och titta på folk. Får väl sitta hemma istället och titta på film.

Sköt om er

Leffe
6/13/11, 10:23 AM
#64

Idag är det tandläkarbesök som gäller

[Beavis]
6/13/11, 10:33 AM
#65

Soligt idag och hyfsat soligt igår tyckte jag?

Leffe
6/14/11, 9:57 AM
#66

Ont i munnen idag efter tandrotutdragning igår. Några stygn sitter i tandköttet också

[Beavis]
6/14/11, 3:17 PM
#67

Stackare skitjobbigt att ha ont i munnen. Jag har själv dragit ut fyra tänder när jag skulle få rtandställning i tonåren så jag vet hur det känns.. fast jag sydde aldrig.

Leffe
6/14/11, 3:24 PM
#68

De sydde för att jag använder Waran

Gittan
6/15/11, 9:20 AM
#69

Idag är det städning som gäller. Sista dagen utan barnen hemma på dagarna. I morgon är det skolavslutning. Önskar er alla en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
[Beavis]
6/15/11, 5:26 PM
#70

Du är välkommen hit och städa också ifall du skulle komma upp i varv och inte veta vad du sk göra av dig själv? Skrattande

Leffe
6/17/11, 10:58 AM
#71

Kan bara konstatera att det regnar ute. I kväll ska jag på födelsedagskalas.

Sköt om er

Leffe
6/19/11, 1:31 PM
#72

Låg i sängen till klockan 13 idag. Hade ingen lust att gå upp då det bara smattrade mot fönstret

Sköt om er

[Beavis]
6/19/11, 2:34 PM
#73

Förstår det. Jag har varit ute men det duggar bara här. blev knappt våt trots att jag inte hade jacka på mig

Leffe
6/20/11, 10:35 AM
#74

Nu ska jag in till city och köpa färg så jag kan måla min byggsats Nelsons flaggskepp Victoria

Sköt om er

bernil55
6/20/11, 1:33 PM
#75

Skeppsbyggare, kul! Min gubbe har en fin båt av nåt slag hemma, som han byggt. Vilket tålamod ni måste ha!

[Beavis]
6/20/11, 2:58 PM
#76

Jag blev inte våt, Men förkyld nu snuvar jag och nyser istället. Har troligen feber…. oh well it's a horrible life

Annons:
Leffe
6/29/11, 8:44 AM
#77

Då var det dags för ett nytt avsnitt Leffe hos vampyrerna. Med andra ord nya blodprovstagningar. Sedan funderar jag på att ta mig ut i skärgården i detta fina väder. Sköt om er

[Beavis]
6/29/11, 10:05 PM
#78

jag har ont i halsen, har haft i tre dagar nu…

Leffe
7/5/11, 12:07 PM
#79

Jaha då är det tisdag och snart har vi kommit in en vecka i julimånad. Det är grått över hela himlen. Inte en enda solstråle kommer genom det tjocka molntäcket. Kan bara säga sköt om er

[Beavis]
7/5/11, 2:33 PM
#80

Detsamma ut i i vädret och njut av att inte svettas ihjäl

Leffe
7/8/11, 10:34 AM
#81

Sol och värme. Vaknade med att en bokhylla rasade. Har nu suttit på en stol och lyckats under mycken vila och andfåddhet fått upp alla böcker igen

bernil55
7/9/11, 10:04 AM
#82

Ojoj, vilket uppvaknande! Jag skulle nog inte ha vaknat alls, utan tvärdött av skräck! Förvånad

Skulle jag ha gjort något mer fyiskt direkt imorse än det absolut nödvändigaste (gå på toa) hade jag nog tvärdött också. Hög luftfuktighet och knappt kallare ute än inne, men nu kör jag min apparat så nu börjar det arta sig. Tack och lov att jag fick den! Jag kokade verkligen sen jag varit på toa första gången. Hu!

Leffe
7/9/11, 10:11 AM
#83

I kväll ska jag på kalas hos en av mina systersöner. Han har flyttat kalaset från sig och hem till sin mamma istället bland annat för att jag inte orkar gå i trappor

Annons:
[Beavis]
7/9/11, 4:02 PM
#84

Det var ju omtänksamt av  honom verkligen, Många hade nog inte gjort det för en person?

Leffe
7/24/11, 12:46 PM
#85

I kväll ska jag på fest. Det är lillsyrran och hennes sambo som bjuder. Det ska nog bli trevligt. Idag är det lättare att andas. Det blåser en skön sval bris

[Beavis]
7/24/11, 4:05 PM
#86

Skönt med blåst höll på att kvävas här för ett par dagar sen

Leffe
8/3/11, 10:49 AM
#87

Här skiner solen och jag ska ge mig ut en stund. Elrullstolen är fulladdad för användning. Funderar om jag ska fixa en termos kaffe och ett par mackor att ta med mig

[Beavis]
8/3/11, 6:06 PM
#88

Har du något "burkstäl" på kajken? Vore ju rätt ballt om du hade det på armstödet exempelvis.

Leffe
8/3/11, 6:58 PM
#89

Jag har inget sådant. Inga tillbehör alls ännu

[Beavis]
8/3/11, 7:08 PM
#90

Du får köra ner på bilia på stört Skrattande så där kan du ju inte ha det.

Annons:
[Beavis]
8/17/11, 7:14 PM
#92

Hösten är här se till att köpa ett par dubbdäck också…

bernil55
8/20/11, 11:52 AM
#93

Eller köpa båt. ;-)

[Beavis]
8/21/11, 5:19 AM
#94

Jag ska börja snickra på en båt X alnar lång och bred.. kanske börja läsa bibeln för bättre direktiv? undrar om jag behöver tänka på bävrar?

[Beavis]
9/25/11, 8:01 PM
#95

Nu har jag stuvat int kajken i förrådet. Insåg att så länge jag bara "går" hemma och lökar i brist på annat blir jag bara otroligt fet av att slöåka i den.

Fick domen när jag var på Rehab station senast. Har aldrig varit så tung/fet någonsin tidigare. Så ett led på vägen mot ett lättare jag är ingen mer rullstol tills jag verkligen behöver den igen. puh det blev ett långt inlägg om ingenting

bernil55
9/28/11, 8:30 PM
#96

Det var väl inte "ingenting"! Viktiga saker. Jag brukar säga att om jag bodde ihop med någon som passade upp mig skulle jag inte ha så pass mycket muskler som jag har och dessutom skulle jag vara ännu fetare. Jag kan inte använda rullstol härinne. Men jag får väldigt ont i ryggen av mitt gående/mina gångförsök. Gott och ont om vartannat.

Men det är väl gott i alla fall att du blivgit medveten och satt undan den.

Kan du röra dig lite till musik? Det gillade verkligen jag när jag var friskare och viss typ av musik kunde jag inte vara stilla till. Blues! Trance! Och diverse! Och tittar ingen kan man röra sig precis som man vill och kan! Skrattande (Stäng persoennerna…)

bernil55
9/28/11, 8:34 PM
#97

Undrar var LeffeD är? Tycker ej jag sett något av honom på ett tag men jag är ju rätt förvirrad…

Annons:
[Beavis]
9/28/11, 11:26 PM
#98

#96 Jag dansar aldrig nykter som man säger. Jag spelar musik bland annat blues det får räcka. Det har arit en väldig omställning att ställa kajken, Jag har blivit så van att ta den överallt i lägenheten eller ner och handla. Men jag tror det är positivt. jag måste röra på mig.

Leffe hänger nog mest inne på sina egna sajter där han är värd skulle jag tro?

Denna håller ju på att självdö utan en värd med engagemang tyvärr.

bernil55
9/29/11, 1:12 AM
#99

Just ja,Leffe har många intressen, framför allt katter och hockey. Var och kollade. Själv hänger jag en del på Facebook, fast jag vet egentligen inte vad jag gör där. Orkar ju skriva så lite, annars skulle jag diskutera mycket mer, både här och där och per mail.

För övrigt spelar jag Bookworm och Lägger pussel

Rekommenderas! Glad

[Beavis]
9/29/11, 3:09 PM
#100

ok tåg tror jag han gillar också? har för mig han driver sen sån sajt här med?

EvaG
9/30/11, 3:19 AM
#101

Ja då har vi kommit till den sista dagen på september. Soliga höstdagar just nu. Själv ska jag ge mig hemåt för en halv dags sömn. Det ska bli skönt att krypa ned under täcket. Önskar er alla en trevlig dag.

Bilden kommer från fotoakuten

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
10/1/11, 5:43 AM
#102

NJut av de sista varma dagarna för året, nu blir det obönhörligen bara kallare och jävligare igen inget sittande på bänkar och glassa eller sola  och slappa

Leffe
10/1/11, 10:58 AM
#103

Vaknade idag med beskedet att min stora hockeyidol Sven Tumba dog i natt. Nu ska jag i väg på reptil-expo och titta.

[Beavis]
10/1/11, 3:28 PM
#104

Jag läste just det jag med. En stor djurgådsprofil har gått ur tiden. Vila i frid Sven Tumba.

Annons:
Leffe
10/4/11, 2:31 AM
#105

Tittat på speedway på teven, tittat på fi, på teven. Skrivit lite på iFokus. Och klockan har plötsligt blivit halvtre

[Beavis]
10/4/11, 9:15 AM
#106

"fi" vad är det?

Leffe
10/4/11, 12:03 PM
#107

Det ska vara film vet inte vart lm tog vägen i trötthetens teckenSkrattande

[Beavis]
10/4/11, 2:13 PM
#108

aha tänkte det kanske var en film som hette så eller nåt liknande

Bettan
10/4/11, 2:20 PM
#109

Min skadade vänsterarm värker. Det beror nog på det ostadiga höstvädret. Hösten och våren brukar vara värst. Det är nu soligt, men blåsigt ute. Sitter och lyssnar på lite vacker Mozartmusik.

Ha en bra dag

Sport iFokus

[Beavis]
10/4/11, 10:37 PM
#110

Jag har just varit och spelat lite vacker hårdrock med bandet.. mitt brännsår värker.

Leffe
10/6/11, 12:15 PM
#111

Grått ute så jag sitter inne och lyssnar på mina gamla favoriter Dave Clark Five på stereon. I kväll är det åter hockey på teve.

Sköt om er

Annons:
Leffe
10/7/11, 11:13 AM
#112

Här börjar internetbesöket med att daiorn talar om att virusprogrammet inte uppdaterat sig på sju dagar. Ringer supporten och får avinstallera och installera på nytt igen. Sedan har dagens första timme avslutats. Nu börjar det blåsa tillråga på allt och i gårkväll fick mitt hockeylag stryk. Gissa en som är på ett hett humör.

Sköt om er

[Beavis]
10/7/11, 7:17 PM
#113

Kunde du inte uppdatera manuellt? ibland är det bara något glapp i maskineriet eller brandväggen som inte känner igen programmet pga uppdatering eller liknande

EvaG
10/8/11, 2:54 AM
#114

God morgon på er. När ni läser detta på förmiddagen sover jag min skönhetssömn. Varför heter det så förresten. När man vaknar ser man ju värre ut än en fågelskrämma. Hus som helst så önkar jag er en trevlig dag med eller utan blåst och regn. Till kvällen ska det tydligen bli fyrverkeri upp på himlen. Det ska visst vara en massa meteorer som brinner upp.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
10/8/11, 11:59 AM
#115

Här händer inget speciellt förrän i kväll. Då ska jag slåss med mig själv om jag ska se ishockey eller speedway på teven

bernil55
10/9/11, 11:41 AM
#116

#114 Jag såg om det först idag i GP, skulle varit häftigt att se, särskilt i denna kombinatoion.

bernil55
10/9/11, 11:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Jag ser att jag stavat som en kratta. Lägger in en bild som ursäkt. Den är knyckt från artikeln ovan.

[Beavis]
10/9/11, 12:02 PM
#118

Jag funderade på att gå ut och kolla men kom på att jag sällan ser stjärnor här

Annons:
bernil55
10/9/11, 1:49 PM
#119

Nä, det är nackdelen (en av nackdselarna) med det moderna samhället. Jag berättade för killen igår om när mamma följde mig på dass för jag var mörkrädd  (född ute i urskogen, typ) och vi tittade på Sputnik m fl. Så himla spännande! Vilken himmel vi såg!

bernil55
10/9/11, 1:50 PM
#120

Hahaha, jag ger upp! Min stavning! Förvånad

[Beavis]
10/9/11, 4:13 PM
#121

Små stavfel är ju ingen faraGlad Om man kommer ut lite mer på landet där jag iof bor så ser man ju stjärnor. om man e utanför tätorten.

Egentligen dumt att jag inte ens försökte. men jag är lat också

EvaG
10/10/11, 1:18 PM
#122

I dag var det svårt att kliva upp. Ville ligga kvar under det varma täcket, men det går ju inte för sig. Måste ju hinna med lite vardagsbestyr också innan det är dags för arbetet igen. Önskar er alla en bra dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
10/10/11, 4:20 PM
#123

Detsamma, kämpa på ute i verkligheten

Leffe
10/12/11, 1:34 PM
#124

Sitter och njuter av härlig countrymusik i solen som kommer in från den öppna balkongdörren medan katter springer ut och in mellan rum och balkong

EvaG
10/12/11, 2:10 PM
#125

Oj vilken fin dag. Nu ska jag faktiskt ut och ta mig en promenad. Önskar er alla en trevlig eftermiddag och kväll.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Leffe
10/23/11, 6:58 PM
#126

Idag har jag faktiskt bara sovit. Nu är jag uppe och kan bara kostatera att när man sover får man ingen mat i sig. Vrålhungrig.

bernil55
10/23/11, 7:10 PM
#127

Ojdå, Leffe, men du har lärt dig något i alla fall. Säger hon som inte alltid är så positivt inställd till egna liknande erfarenheter…

[Beavis]
10/23/11, 7:25 PM
#129

man lär sig något varje dag sägs det

EvaG
10/25/11, 2:21 AM
#130

Nu har jag kommit hem efter en kväll på krogen. Det var både gott och trevligt. Jag önskar er alla en trevlig tisdag - för det är väl tisdag nu. Tror det i alla fall.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
10/25/11, 11:35 AM
#131

Helt rätt Eva Flört Kul att du hade roligt. Själv var jag ute i Lördags ingen större hit

Leffe
10/31/11, 8:34 AM
#132

Idag blir det besök hos veterinären. En av mina katter har troligtvis urinvägsinfektion. Så nu är man uppe och inte ett dugg pigg. Det är alldeles för tidigt.

Annons:
[Beavis]
10/31/11, 6:05 PM
#133

Har vänt på dygnet så försöker vända tillbaka har inte sovit sedan 12,30 igår.

Leffe
11/4/11, 1:06 PM
#134

Nyss uppstigen. Svårt med andningen och jag hoppas det beror på den fuktiga luften. Annars har jag blivit sämre.

Bättre om att skriva om lite trevligare saker. Katterna till exempel. Jaha de sover och täcker sängen. Husse får alltså inte lägga sig när han äntligen kommit upp.

Vi har börjat med matavfallssortering. I går hade jag premiärtömning av påsen i behållaren ute. Den påsen ska visst driva en bil 2,5 km. Intressant. Kan se en syn framför mig. Bil efter bil kör omkring med släp lastade med matavfallspåsarSkrattande. Nä allvarligt talat det kanske är bra för det blir ju biogas som ska vara bättre ur miljöaspekt, men det verkar inte finnas så många ställen att tanka.

[Beavis]
11/4/11, 1:54 PM
#135

De enda biogasstationerna värda namnet jag sett är de som äntligen öppnats på stans alla reningsverk. Rätt länge brände de ju bara av den. Finns en biogasstation i bromma och på Käppala på Lidingö om jag inte missminner mig? troligen även i Botkyrkas reningsverk

Leffe
11/15/11, 11:26 AM
#136

Jaha då har man gått upp och precis fått veta att jag ska på det plågsamma gångtestet i morgon. Det gäller att gå så långt som möjligt på sex minuter.

Här skiner solen och jag sitter och lyssnar på gamla låtar med Towa Carson.

Sköt om er

[Beavis]
11/15/11, 2:38 PM
#137

Kämpa på. Hoppas det löser sig

bernil55
11/15/11, 7:12 PM
#138

Towa Carson är ingen storfavorit för mig men en låt med henne är underbar: Jag måste ge mig av. Allra skönast när jag själv sjunger. Skönt för min hals och min kropp och min knopp! Skrattande

Med Towa

Vet du LeffeD om det är en amerikansk låt? Inte är det en svensk låt från början?

Leffe
11/15/11, 7:17 PM
#139

Det är en helt underbar låt som var en riktig landsplåga

Annons:
[Beavis]
11/15/11, 10:46 PM
#140

Det var ganska vanligt förr att de satte svensk text till amerikanska och engelska hitlåtar. Det förekom in på 80-talet när jag var barn.

Leffe
11/17/11, 6:28 AM
#141

Uppe före tuppen. Det är inte illa för att vara av mig. Ska iväg och lämna hostprov för odling. Hämta antibiotika på apoteket. Handla lite mat såsom chips till hockeymatchen i kväll. Så idag blir det en hel del rullande i elstolen. Hoppas vädret är bra under dagen. Just nu är det alldeles för svart utanför fönstret för att se vädret.

Sköt om er

[Beavis]
11/17/11, 3:28 PM
#142

Lite sent nu men annars kan jag ju rekomendera att klä dig varmt. det är rätt kallt ute

Leffe
11/17/11, 5:25 PM
#143

Du det blev kallt om händerna, men vad gör det - nu har jag ju antibiotikaSkrattande

[Beavis]
11/17/11, 10:16 PM
#144

coool! då spelar det ingen roll för du har botemedeö

Leffe
1/1/12, 12:06 PM
#145

Årets första dag kunde knappt börja bättre än den mirakulösa segern i hockeyns junior-VM. Tänkte lägga mig när det började gå åt pipan, men som tur var höll jag mig vaken.

Fast nu är jag trött trots några timmars sömn.

Sköt om er så här på årets första dag

[Beavis]
1/1/12, 2:29 PM
#146

Vann de vm eller bara en match?

Annons:
Leffe
1/1/12, 2:35 PM
#147

De gick till semifinal och slipper möta en av favoriterna - Kanada innan eventuell final

[Beavis]
1/1/12, 2:42 PM
#148

Det är ju bra. Vilka möter de i Semi då? jag såg inte det på aftonblaskan…? borde ju varit bland rubrikerna

Bettan
1/1/12, 2:45 PM
#149

Slovakien eller Finland

Ha en bra dag

Sport iFokus

[Beavis]
1/1/12, 2:49 PM
#150

Okej det är väl jämnt skägg vilka man vill möta av dem vad jag vet

Bettan
1/1/12, 2:51 PM
#151

Personligen tror jag Finland är bättre än Slovakien.

Ha en bra dag

Sport iFokus

[Beavis]
1/2/12, 3:33 PM
#152

skitkallt ute nu iaf. Så skulle sdet bli nederbörd igen så kanske det blir snö?

Edit

gjorde mitt inlägg läsbart

bernil55
1/4/12, 12:24 PM
#153

Blir snö? Här verkar det ska bli en meter mer idag än vad det var! Förvånad

Annons:
[Beavis]
1/4/12, 3:10 PM
#154

Vi har ingen snö alls det var lite innan jul. det regnar dock

Denna kommentar har tagits bort.
EvaG
1/18/12, 11:54 AM
#156

Det är en ganska fin dag om man kan säga så om en vinterdag som inte har ett korn snö. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
1/19/12, 1:14 AM
#157

Låser denna tråd nu då den blivit så lång. Den nya hittar du här

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: