Annons:
Etikettövrigt
Läst 2532 ggr
[SvenA]
2011-05-11 08:58

Lathet är inget funktionshinder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Parkeringsböter är typiskt mig, det är min stil. Bara i går fick jag två. Jag parkerar på handikapplatser hela tiden, för att jag inte orkar hitta någon parkering." Orden är Eric Saades, tagna ur en intervju i söndagens Göteborgsposten. Och Eric är den Eric som på torsdag tävlar i Eurovision Song Contest 2011 med refrängen "I will be popular". För de 1000-tals människor som är beroende av så kallade handikapplatser för att kunna parkera sin bil och leva ett liv som alla andra har hans lathet istället gjort honom impopulär. Om Eric kommer till Markaryd så ska han läsa noga på parkeringsskyltarna innan han ställer bilen på en handikapplats: Där står nämligen det bokstavligen som andra förstår med sitt förnuft: Lathet är inget funktionshinder. DHR, Delaktighet HAndlingskraft Rörelsefrihet Förbundet för ett samhälle utan rörelsehinder

Annons:
millam
2011-05-11 11:55
#1

Hahahaha… kul skylt! Hoppas andra tar efter! Både rolig och träffande!

[Beavis]
2011-05-11 11:57
#2

Den skylten har jag sett som ett skämt eller ja att folk har skrrivit till "lathet är inget funktionshinder" på dessa skyltar.

man borde kanske skicka en till Eric SAAde? men han vet ju att han e en idiot redan eftersom han säger det i en intervju, eller så tror han att han e ball?

[SvenA]
2011-05-11 13:55
#3

Det värsta är att han ska vara en förebild för dom unga och ham reprensentera sverige i slagersaamanhang vilket han inte skulle få göra med den inställningen.

[Beavis]
2011-05-11 15:34
#4

Vi får väl skicka han till Markaryd så han får läsa på,

Upp till toppen
Annons: