Annons:
Etikettövrigt
Läst 1052 ggr
[SvenA]
2011-05-10 15:53

Boken ”25 år Independent Living i Sverige”

Sedan 1983 finns Independent Living-organisationer i Sverige. Vi har bland annat varit varit med och drivit fram rätten till personlig assistans, genom att LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) skapades i mitten av 90-talet. Vi har framgångsrikt kämpat med att påverka tillgänglighet, socialpolitik och levnadsförhållanden samt den allmänna bilden av personer med funktionsnedsättning. http://www.stil.se/default.asp?headId=4&subId=55&pId=55

Annons:
bernil55
2011-05-10 20:22
#1

Snyggt gjort så man kan lyssna på boken! Jag vet inte om jag ska beställa boken men kanske. Lätt att lyssna, men jag gillar att ha en bok att kladda i. ;-)

[SvenA]
2011-05-11 09:24
#2

Jag har inte läst den själv men funderar på att ladda ner den och läs den även om jag vet mycket om Indipendet living var med när den kommtill sverige Jag var med och kämpade för införandet av den personliga assistansen som dom var med och införde men som nu håller på och raseras fullständigt av vår makthavare som är för fega för att leva upp till vad dom faktiskt har lovat

bernil55
2011-05-13 00:02
#3

Så du var med och kämpade då, så bra! Men mindre bra nu, väldigt tråkigt som det har blivit.

Jag fick hem boken idag redan. Fin bok men lite svårhanterlig. Har bläddrat lite men ska läsa ordentligt så småningom för jag vet inte så mycket.

[SvenA]
2011-05-13 09:11
#4

#3 Jag har hållit på med handikappolitiska frågor sedan 1979 så jag har varit med en del i detta förändringsarbetet som man nu håller på och rasera utan att dom funktionshindrade är med och kämpar emot alla dessa försämringar som nu sker Jag har svårt att förstå att man bara låter det ske utan att kämpa emot detta

bernil55
2011-05-13 19:21
#5

En del har "bara" dåliga kroppar, medan andra även har dåliga "knoppar", alltså kognitiva problem, trötthet med mera. Till exempel vid ms har man ofta många slags problem så man orkar inte. 

Sen ska nog många kämpa för en massa saker hela tiden, antar jag. 

Ser du inga proterster nånstans? DHR? NHR? (Borde jag se). Jag är med i en ms-lista för folk med ms men där är det bara tyst.

[SvenA]
2011-05-13 19:29
#6

Tyvärr så är det väldigt tyst i dom mycket viktiga handikappolitiska frågorna Har du varit inne på NHR och deras forum i MS gruppen

Annons:
bernil55
2011-05-13 20:10
#7

Jamen forumet hos NHR är hemskt! Det är så dåligt handikappanpassat och allmänt knöligt så det är ytterst sällan jag kollar där. Fast vi har klagat sen dom startade gör dom ingenting åt det. Ännu en skandal!

[SvenA]
2011-05-14 09:27
#8

¨Jag tycker faktiskt att det fungerar rätt så bra på NHR men visst skulle det kunna bli bättre men det fungerar bättre än detta forum för närvarande

Upp till toppen
Annons: