Annons:
Etikettövrigt
Läst 809 ggr
[SvenA]
5/5/11, 9:17 AM

Institutionernas återtåg

2011-05-04 12:03 Efter att ha läst Socialstyrelsens rapport i DN kring hur rättigheter inom LSS förvägras personer med omfattande funktionsnedsättning uttrycker DHRs förbundsordförande Maria Johansson vrede över kommunernas ständiga försök att hålla tillbaka de rättigheter LSS ger personer med omfattande funktionsnedsättningar. DHR vill också uttrycka stor oro över att intentionerna i LSS urholkas inom flera områden. LSS var en lagstiftning som vi inom funktionshinderrörelsen mottog med stor förväntan när den kom och den har i många avseenden inneburit förbättrade livsvillkor för personer med omfattande funktionsnedsättningar. Tyvärr har starka krafter motverkat LSS under lång tid och nu ser vi följder som leder till att människor med omfattande funktionsnedsättningar återigen institutionaliseras och buntas ihop. Funktionshinderrörelsens kamp består av en pågående resa där utvecklingen inte sällan går ett steg fram och två bak. Vi måste ses som människor med samma värde som andra och därmed med samma rätt till goda livsvillkor säger Maria. DHR, Delaktighet HAndlingskraft Rörelsefrihet Förbundet för ett samhälle utan rörelsehinder

Annons:
Leffe
5/5/11, 11:51 AM
#1

Jag är inte förvånad för allt går ju bakåt

[SvenA]
5/5/11, 4:16 PM
#2

Jag har faktiskt varnat för detta en mycket lång tid men det är ingen som har trott mig att det skulle kunna bli så här

[Beavis]
5/5/11, 6:12 PM
#3

Men tänk på hur mycket lägre skatter vi fått och arbete i överflöd… Valmöjligheterna finns överallt. I det nya Sverige finns bara möjligheter "När livet ger dig citroner ska du göra lemonad"

Denna kommentar har tagits bort.
bernil55
5/6/11, 3:03 PM
#5

Tack för tipset! Om lemonaden alltså! Nog finns råvara så det räcker till några liter… :-O Ändå har jag ingen personlig assistent att vara rädd att mista. Alltid något…

[Beavis]
5/7/11, 1:00 AM
#6

precis! Så ska du se det. "har du ingen assistent behöver du inte oroa dig för att mista den" Skrattande

Annons:
[SvenA]
5/7/11, 9:12 AM
#7

Men tänk på alla som blir drabbade ska vi inte vara solidariska mot dem och hjälpa till med protester på dessa behandlingar av dom som drabbas

[Beavis]
5/7/11, 1:56 PM
#8

Jag är ironisk sven Flört

Upp till toppen
Annons: