Annons:
Etikettbemötanden
Läst 2006 ggr
[Beavis]
4/30/11, 10:32 AM

Modeller i rullstol

Jag läste just en artikel i aftonbladet om ett initiativ i Malmö där nu fem tjejer haft en modevisning i köpcentret Entre.

Skillnaden emot vanliga modevisningar är att alla fem modellerna är rullstolsbundna. Roligt att läsa även om jag själv inte bryr mig om mode.

Men att de kan visa upp en mångfald och att kvinnor faktiskt är vackra även om de sitter i stol, artikeln belyser även de vanliga fördomarna och bemötandena

Annons:
Leffe
4/30/11, 11:51 AM
#1

Det är väl på gott och ont. Tänk alla ungdomar som ska uppnå dessa ideal. Det kanske blir samma sak med detta och då blir det många som inte mår bra

millam
4/30/11, 12:13 PM
#2

Jag har läst om såna visningar tidkgare om åren också, det var väl för ett par år sen. Jättefina kläder hade dom fixat!

[Beavis]
4/30/11, 12:35 PM
#3

Jag antar att det är kläder som sitter bra på rullstolsbundna? jag ser mest till integrationen inte så mycket till det ideologiska i modevisningar i sig, och som jag nämnde tidigare bryr jag mig inte om mode nämnvärt. roligt för dem av oss som gör det dock.

millam
4/30/11, 6:06 PM
#4

Jag är inte heller intresserad av kläder, för mig ska de vara bara bekväma.. men de här kläderna är riktigt fina, speciellt framtagna för människor som sitter i rullstol. Sen vet jag inte hur flexibla dom är, många handikappade har ju olika utseende på kropparna, stora variationer.. men det jag har sett gillade jag! Ibland behöver man vara fin, även om man sitter i rullstol! Då kan det vara skönt att veta att det finns möjligheter!

[Beavis]
5/1/11, 11:10 AM
#5

så sant så. ett problem är ju att byxbenen åker upp när man sitter ner  och att framdelen av "benet" åker upp mer. Detta har de fixat tidigare  om jag minnd rätt i kläder fö rullstollsbundna. Men kan de göra dem snygga också är det ett plus. Oh well det var nog en isolerad händelse och klder för folk i stol lär ju inte  börja säljas i de större varuhusen någongång snart.

Upp till toppen
Annons: