Övrigt om rörelsehinder

Rörelsehindrad?

2011-04-20 17:43 #0 av: bernil55

Fick en fantastisk Youtubelänk jag vill visa.

Sven, det är en kille som inte har några armar men spelar gitarr med fötterna!

Först trodde jag han hade fuskstämt gitarren (som jag gjorde när jag var liten) men han tar riktiga ackord med den foten. Helt otroligt!

Han började spela gitarr när han var 16. Folk sa att det var omöjligt...

(Hoppas jag gör rätt nu)

Anmäl
2011-04-20 17:47 #1 av: millam

Helt fantastiskt!

Sen finns ju dom som målar med munnen, som saknar armar. Och vilka målningar sen! Dom brukar skicka julkort varje jul, som man kan betala föe om man vill, annars är de gratis.

Anmäl
2011-04-20 22:56 #2 av: bernil55

Ja, målningarna är fantastiska också. Dom har en sida på nätet förresten. http://www.munochfotkonst.se/

Tråkigt för Sven som inte kan titta på konstverken. Men det finns gripande läsning om konstnärerna.

Anmäl
2011-04-21 00:13 #3 av: [Beavis]

Och för mig som inte har systemljud på min dator så jag kan inte höra musiken på youtube

Medhjälpare på: rörelsehinder.ifokus.se , hemsidor.ifokus.se

Anmäl
2011-04-21 09:32 #4 av: bernil55

#3 Ajaj, hur går det till? Hur kan du vara utan ljud? Går det inte fixa?

Anmäl
2011-04-21 10:31 #5 av: [Beavis]

#4 Det går att fixa jag har bara varit lat det senaste året eller vad det nu kan ha blivit. Problemet ligger i att jag en gång i tiden laddade ner fel drivrutiner till ljudkortet när jag skulle uppdatera och det var krångligare än jag orkade ta mig an att fixa problemet så jag lät bli. Jag kan lyssna på streamat ljud och jag kan lyssna på skivor  och liknande på datorn men ljud från filmer på youtube bla funkar inte

Anmäl
2011-04-21 13:27 #6 av: millam

du har inte möjlighet att ta hem nån som fixar det åt dig? Många småbutiker¨gör gärna sånt.. är inte så hemskt dyrt heller. Fråga, kanke kan dom fixa flera saker på datorn samtidigt om du har flera saker att rätta till.

Anmäl
2011-04-21 14:41 #7 av: [Beavis]

Jag kan avinstalera ljudkortet och drivrutinerna och installera dem igen ifrån originalskivan så ska det lösa sig. Jag har bara inte orkat ta mig för att göra det... vet inte är en mental blockering

Anmäl
2011-04-21 19:22 #8 av: millam

Så kan det bli ibland.. då är det bara och vänta att blockeringen släpper! Duktig du är med datorer!

Anmäl
2011-04-21 19:41 #9 av: [Beavis]

Jag kan en del men är inte tillräckligt bra för att jobba med det. men det grundläggande klarar jag.

Anmäl
2011-04-21 22:27 #10 av: millam

Lite mera ändå verkar det som.. de är värdefulla kunskaper! Man känner riktigt hur stresströskeln faller när nåt inte går som det skall med datorn. Å andra sidan det är så man lär sig..

Anmäl
2011-04-21 23:36 #11 av: [Beavis]

Ja jag vet inte varför jag inte gjort något åt problemet då jag är ganska säker på vart prtoblemet ligger och hur jag ska åtgärda det. Är kanske rädd att jag har fel och inte kunna åtgärda det??

Anmäl
2011-04-22 10:07 #12 av: millam

Ta tjuren vid hornen vetja.. lätt och säga när man slipper det själv..

Fast jag har också ett antal liknande saker jag borde ha gjort för länge sen, men det blir bara inte av, så uppmaningen var väl till mig med..

Anmäl
2011-04-22 10:45 #13 av: [Beavis]

Det är lite omständigt också jag måste troligen öppna lådan och ta ut kortet innan jag avinstallera och ominstallerar, det påverkar.....

Anmäl
2011-04-22 13:37 #14 av: millam

Usch ja, verkar krångligt.. i alla fall nåt som tar tid och kräver koncentration. Förstår att du drar ut på det!

Anmäl
2011-04-23 00:19 #15 av: [Beavis]

Sen är det alla sladddar.... ehh jag orkar inte :-)

Anmäl
2011-04-23 09:09 #16 av: [SvenA]

#15 Du behöver inte ta bort kortet eller öppna datorn
Gå in på kontrollpanelen och gå sedan in på system och avinstalera ljudkortet genom att du först går till fliken intalera eller ta bort maskinvara
Sedan är det barra att sätta in skivan och instalera om drivrutinerna

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.