Annons:
Etikettbemötanden
Läst 1568 ggr
[SvenA]
4/14/11, 9:54 AM

Robotar ska duscha äldre

Kan en specialutvecklad duschrobot vara framtiden för äldrevården? Nu ska en dansk forskare undersöka saken. http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2011/04/13/robotar-ska-hjalpa-aldre-a/index.xml

Annons:
Leffe
4/14/11, 10:54 AM
#1

En kall arm och hand tar på din rygg…

[Beavis]
4/16/11, 12:30 AM
#2

Den blir nog uppvärmd i duschen? Glad

[SvenA]
4/16/11, 9:34 AM
#3

Nen vem ska torka personen efteråt och vem ska se till att personen verkligen duschar för det finns faktiskt dom som glömmer bort detta Och veckans duschär för många den enda kontakten dom har med en levande person under hela veckan Ska man nu ta bort även den kontakten

[Beavis]
4/16/11, 1:15 PM
#4

Jag var lite ironisk, trist att de väljer bort att ha anställda som hjälper till. Roboar kan i dagsläget inte ersätta den mänskliga kontakten och värmen ifrån en annan människa. Detta handlar självklart bara om pengar.

[Beavis]
4/16/11, 1:15 PM
#5

Jag var lite ironisk, trist att de väljer bort att ha anställda som hjälper till. Roboar kan i dagsläget inte ersätta den mänskliga kontakten och värmen ifrån en annan människa. Detta handlar självklart bara om pengar.

[Beavis]
4/16/11, 1:17 PM
#6

"– Du och jag som inte har några fysiska handikapp, vi tycker ju inte att det är opersonligt att vi går själva på toaletten, och när man blir äldre vill man ju också gå själv på toaletten hellre än att vänta på att någon annan ska gå på toaletten med dig, säger robotforskaren Anders Billesø Beck vid danska Teknologiskt Institut,"

Annons:
Upp till toppen
Annons: