Annons:
Etikettbemötanden
Läst 918 ggr
[SvenA]
4/7/11, 11:12 AM

Lämnade nedsövd patient för möte

Patienten låg nedsövd. Men läkaren gick på möte i stället för att operera. Nu kan händelsen komma att lex Maria-anmälas. http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2011/04/07/lamnade-nedsovd-patient-fo/index.xml

Annons:
Leffe
4/8/11, 5:25 PM
#1

Behövs nog en ordentlig utredning. Så där får det bara inte gå till

[SvenA]
4/8/11, 8:33 PM
#2

Kanske kan man beställa nedsövning den vägen så att man kan fpå sova under snöperioden

millam
4/8/11, 9:54 PM
#3

Nedsävning är ju riskmoment i sig, det ska man inte utsätta patienten för i onödan. Planering!!! Hoppas verkligen detta anmäls!

[SvenA]
4/9/11, 9:23 AM
#4

Vi får se vad som kommer fram så småningom det är chefsläkaren på sjukhuset som avgör om det ska bli en Lex maria anmälan

[Beavis]
4/9/11, 12:50 PM
#5

Dö i sömnen är ju ändå ett bekvämare sätt att göra det på. även om det kanske inte är det man beställde när man kom in för att ta bort toncillerna?

[ninanni]
4/11/11, 12:36 PM
#6

sveriges sjukvård SUGER! det heter att vi har sån bra sjukvård men man har hört och sett för mycket inom vården, min mamma dog i oktober och hade sjukvården varit så BRA hade vi haft henne hos oss idag.Och om sjukvården utrett mej för 11 år sedan hade jag kunnat varit arbetande och haft ett bättre liv än vad jag har idag.

kram till er på fokus

Annons:
[SvenA]
4/11/11, 12:55 PM
#7

Tyvärr så blir den hela tiden bara sämre och folket tigger still

millam
4/11/11, 3:51 PM
#8

Visst är det mycket brister i vården! En hel del självupplevda här med.

Det som jag kanske har lagt märke till mest under mina kontakter med vården, är att den faktiskt är bra när man väl kommit in i apparaten, men att först få till stånd den där första kontakten, den är så svår att få att många ger upp helt enkelt, orkar inte övertyga vårdapparaten att behovet är akut.. Men när man väl kommit så långt, så får man all möjlig hjälp.

En liten detalj; undrar hur många får fel mediciner av misstag på sjukhus? Minns när jag var så dålig att jag inte reagerade över detta mera än att    medicinerna inte såg ut som mina gör.. svalde bara ner dem och tänkte att undrar vad som händer nu.. men inget hände. Många ggr har jag tänkt på att den gången iaf var det nog en förväxling, jag fick någon annans mediciner.. för nästa gång såg min piller ut som vanligt igen. Inte bara en enstaka tablett, alltså, utan hela innehållet, flera sycken..

[Beavis]
4/11/11, 7:35 PM
#9

#8 Du råkade väll ut för att de lät ett biträde portionera medicinen? eller så var sköterskan trött?

Jag är bara så cynisk allt går åt fel håll känns det som.

Upp till toppen
Annons: