Annons:
Etiketterforskningutveckling
Läst 1512 ggr
[SvenA]
2011-04-02 10:02

Ny upptäckt om kroppens signalsystem för inflammat

Kronisk smärta är ett tillstånd som är oerhört besvärligt för den som drabbas och som man idag inte kan behandla på ett tillfredställande sätt. I en ny studie presenterar nu Uppsalaforskare rön om inflammatorisk smärta som kan få betydelse för utveckling av nya behandlingar. Studien publiceras denna vecka i Proceedings of the National Academy of Sciences, PNAS http://medicinskaccess.se/index.php/Nyheter/Ny-upptackt-om-kroppens-signalsystem-for-inflammatorisk-smarta.html

Annons:
millam
2011-04-02 10:53
#1

Vad härligt, hoppas dom snart kommer fram till bättre hjälp! Går själv hos smärtdoktor och får epilepsipiller (just nu, testar) mot neurologisk kronisk smärta, tillsammans med andra värktabletter. Svårt att hitta bra medicin som dessutom är snäll mot kroppen.. biverkningarna tycker jag är jobbiga allt som oftast, men verkar vara av övergående natur.

Hoppas detta leder till nåt bra!

[SvenA]
2011-04-02 12:14
#2

Har du neuropati då

millam
2011-04-02 18:03
#3

Som dom skriver det i texten verkar det så.. nervsmärta, som finns kvar efter en mycket kraftig infektion i ryggen, om det är samma sak som neuropati  så har jag det..

[SvenA]
2011-04-02 19:37
#4

Jag har det själv men jag har det i fötter och händer och ryggen så jag vet hur det känns och det är inget roligt alls Jag har skrivit en del om neuropati här på sajten som du kan läsa om du vill

millam
2011-04-02 19:55
#5

Intressant.. var hittar jag den.. rubriken, är det neuropati? Ungefär vilket datum skrev du om det? Försöker hitta..

[SvenA]
2011-04-02 20:10
#6

Titta under artiklar

Annons:
millam
2011-04-02 20:39
#8

Tack, intressant! Men mina problem känner jag inte igen av det som står där. Ska tänka på att fråga doktorn nästa gång vi talas vid per tel. vilken diagnos det är på smärtan som så…. jag blev också nyfiken,

Fast den infektion jag fick är mycket sällsynt, så jag antar att just den inte är upptagen där. I vilket fall fick jag den i bröstryggen, infektionen åt upp 2.5 kotor-som nu har läkt så långt det är möjligt.. växt samman det lilla som är kvar av dem. Och smärtan går runt hela bålen, precis som nerverna.. tryck och ont och känslolöshet i en salig blandning över bröst o rygg, precis som om någon drog åt ett bälte runt mig hårt..

[SvenA]
2011-04-03 09:28
#9

Det låter helt klart som en typ av neuropati och du får ju EP medicin som man brukar ge för vissa neuropatiska saker

Upp till toppen
Annons: