Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 901 ggr
[SvenA]
3/30/11, 9:21 AM

Fritt val för privatisering

2011-03-29] KRÖNIKA | Hjälpmedelsutprovningen ska vara klinisk och saklig. Information ska inte bli till reklam. Det är en väldigt stor skillnad där, skriver Fredrik Granath http://www.svenskhandikapptidskrift.se/index.php?page=archives&year=2011&news_id=1039

Annons:
Leffe
3/31/11, 11:09 AM
#1

Det kommer att bli svårt att skillja på det man har rätt till och vad man får välja själv. Jag menar det kan bli så att du får besked när du vill ha en sak så är det helt ok men då får du kanske inte en sak som du har rätt till i grunden

[SvenA]
3/31/11, 11:13 AM
#2

Personligen är jag emot detta för jag tror att det är lätt att få fel hjälpmedel och man ska stå för en massa omkostnader som kan rusa i höden

Leffe
3/31/11, 11:14 AM
#3

Det ligger mycket i det du säger

[Beavis]
4/1/11, 11:46 AM
#4

Som de skriver i artikeln är det ett sätt att införa en helt ny ideologi inom systemet.  De vill ju ändra på svenskarnas sätt att tänka och de är på god väg att lyckas.

[SvenA]
4/1/11, 1:07 PM
#5

Risken är att man får en massa reklam om olika hjälpmedel och försäljare som försöker övertala en att deras produkt är bäst

[Beavis]
4/1/11, 1:50 PM
#6

Japp så är det ju inom marknadsekonomin där du har flera alternativ. På gamla Hjälpmedelscentralen hade man ju lite fria val också man kunde välja lite bland färger och modeller osv.

Här får ju tillverkarna chansen att mrknadsföra just sin produkt som de ju till viss del även gör här.

Annons:
[SvenA]
4/1/11, 5:36 PM
#7

Det går väl bra för oss som kan snacka för oss men jag tycker synd om dom som har svårt att säga ifrån ordetligt

[Beavis]
4/1/11, 6:23 PM
#8

Det finns ju även försagda människor som inte är rörelsehindrade som nasare lurar / prackar på grejer varje dag. det gäller att kunna säga ifrån och stå på sig.

[SvenA]
4/1/11, 8:10 PM
#9

Verkligen

Upp till toppen
Annons: