Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1399 ggr
flocken
2011-03-26 17:39

Någon med assistant hund?

Är det någon mer här inne som använder hund som xtra hjälp?

Jag utbildar min Axel själv. Om han inte hade haft dåliga höfter skulle jag utbildat honom via Service & signalhunds förbundet (SoS). Axel gör mitt liv så mkt enklare. Hunden är ett stort + även att många ifrågasätter varför jag har en så stor hund, 45 kg ca. Men han bär, drar, hämtar saker åt mig.Ser bara positiva saker med assistant hund

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
[Beavis]
2011-03-26 19:05
#1

Assistanshundar tror jag är väldigt bra för multihandikappade och blinda/döva. Jag har ingen själv men växte upp med hundar, roligt att hålla på med säkert och förutom, all hjälp man får är det ju också ett trevligt sällskap.

[SvenA]
2011-03-26 20:02
#2

Hundar är underbara djur är uppväxt med hundar så jag vet vilka bra vänner dessa är och hur mycket man kan lära do att utföra Det är ett utmärkt sällskap och man behöver alldrig känna sig ensam när man har en hund

flocken
2011-03-26 20:19
#3

Man måste alltid gå ut när man har hund. Oavsett hur man mår. Rekomenderar hund till alla som behöver xtra hjälp

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Joystick
2011-03-26 20:46
#4

Jag har ingen hund MEN

Vi har två shetlandsponnyer hemma som många gånger tror att de är hundar.  De är mina drivkrafter som "tvingar mig" att hålla igång kroppen. Klart att hästarna måste ha mat, alltså går jag ut, de ska pysslas med och aktiveras. Endera mentalt eller fysisk träning.

OM/NÄR jag dimper i backen och är i närheten av hästarna så har de lärt sig att "frysa fast" i backen så att jag kan dra mig upp med hjälp av de.

Klart att de inte kan hjälpa mig hämta saker som en hund. MEN om jag åker med permobilen och tar med mig en pålle till skogen så kan jag gå korta prommenader där också. Har balans hjälp av ponnyn.

Att skaffa hund fungerar nog inte hos oss. Visst går det att leka med de hemmavid och aktivera så å permobilprommenader fungerar sommar och höst innan snön kommer.. Det räcker inte med prommenader till brevlådan fram och tillbaka i mina ögon. Min sambo kan inte gå längre prommenader så.

flocken
2011-03-27 07:00
#5

#4 Men det tycker jag låter toppen. Man får hitta sina egna ideer. Är själv gammal häst tjej. Men bor i ett villa område.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[SvenA]
2011-03-27 10:30
#6

Djur är underbara varelser överhuvudtaget och man ska ha det som passar en bäst själv Fördelen med djuren är att man alltid måste aktivera sig på något sätt i dom

Annons:
[Beavis]
2011-03-27 15:19
#7

#4 Du kan ju skaffa såna där minihästar och ha som husdjur och dressera till att hämta saker och bära väskor mm på byn.

Upp till toppen
Annons: