Annons:
Etikettfärdtjänst
Läst 1102 ggr
totte
8/24/07, 11:56 PM

Färdtjänstkunder i Stockholm

Idag hörde jag på Radio Stocholms Stockhomsnytt att från och med årskiftet ska alla färdtjänstkunder kunna åka färdtjänst också i Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Rejkavik men hur det skall fungera sa dom ingetting om så vi får väl vänta och se.

Annons:
vanessa
8/25/07, 1:44 AM
#1

Intressant. När det inte ens fungerar här. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

totte
8/25/07, 5:39 AM
#2

Japp håller med dig Vanessa

medde
8/26/07, 12:29 PM
#3

Fyller i lite ang första inlägget, har fått lite mer info. Det är ett färdtjänstsamarbete mellan huvudstäderna  som är på gång. Tanken är att en person som bor i en nordisk huvudstad ska kunna använda sig av den lokala färdtjänsten när h*n besöker en annan nordisk huvudstad.

Hitintills har Stockholm och Oslo fattat beslut om att teckna ett samarbetsavtal om ett försök mellan 2008-2010, förhoppning är att även Helsingfors, Köpenhamn samt Reykjavik säger ja under hösten.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

totte
8/26/07, 12:39 PM
#4

Tack för att du fyllde på med info medde, så som jag hörde det i fredags så skulle det vara klart men jag vet inte. Det visar sig.

vanessa
8/27/07, 12:20 AM
#5

Det låter bra, om man kan få det att fungera. För kan den som har färdtjänst åka på semester/arbete och klara sig. För då kan man en så länge åka till Helsingfors och se sig omkring. Och sedan om de andra skriver under avtalet så kan man uppleva de andra nordiska storstäderna. Låter lovande. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

totte
8/27/07, 1:02 AM
#6

Jo men det återstår att se om det fungera som sagt.

Annons:
Vassna
9/4/07, 11:35 PM
#7

Gäller det bara för er som bor i Stockholm?

totte
9/4/07, 11:55 PM
#8

Som det ser ut jusr nu ja men jag hoppas att fler kpmmuner följer efter och gör det möjligt för alla som har färdtjänst att åka som vi i Stocholms län kommer kunna göra.

Vassna
9/5/07, 12:27 AM
#9

Det hade varit bra för sambons syster bor i Helsingfors och det blir ganska dyrt att åka färdtjänst till henne från båtterminalen. Det blir inte av att man åker så ofta då.

totte
9/5/07, 3:33 AM
#10

Jag förstår det. Jag har själv släktingar i Helsingfprs & Åbo

EvaG
9/10/07, 1:13 AM
#11

Låter bra teoretiskt, men praktiskt….

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Upp till toppen
Annons: