Annons:
Etikettfärdtjänst
Läst 888 ggr
Leffe
8/17/07, 9:48 PM

Färdtjänstbuss istället för taxi

Jag kör färdtjänstbuss i Stockholm och ibland får man order att hämta en kund som väntar sig en taxi. En del av dessa kunder blir glada för de vet att de får bra service och trevligt bemötande för det mesta. Så finns det de som är helt missnöjda och sitter och klagar på allt som rör fordonet och resan. Tycker att dessa resenärer kanske borde tänka lite på oss som kör dessa bussar. Det är vår arbetsplats och vi sitter där 8-10 timmar varje pass och försöker serva och vara glada och trevliga och då är det "underbart" att höra dessa klagomål. Det är väl i så fall bättre att man klagar hos färdtjänstnämnden. Vi kan inte göra något och har inte bett att få just din körning.

Annons:
vanessa
8/18/07, 11:46 AM
#1

Så sant, Leffe, det är er arbetsplats. Tror inte att folk fattar det. Själv så är jag glad, oavsett vad de kör. För det är en sak som vi trots allt kan få. Något som inte finns överallt i världen så att säga.

Fast jag kan bli lite putt när man beställer kombi för att få plats med rullstol, och får en liten bil utan plats för stolen. Och man vid beställning sagt att det är rullstol, kombi behövs och så. Men då skäller vi inte på föraren utan på färdtjänstnämnden.

Själv så är jag alltid glad och trevlig mot de som kommer. Och de är lika glada tillbaka.

Man kanske ska sätta upp på en lapp i bilen: Detta är mitt kontor, klagomål lämnas till min chef.

Det är som när folk jävlas på mitt jobb med konserter, när de ställer sig och pissar. Då brukar jag fråga om de skulle tyckta om jag pissade på deras skrivbord :-). Då fattar de. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

EvaG
9/10/07, 1:23 AM
#2

Det var så pass länge sedan jag körde rullstolsbuss så jag slapp detta med taxikunder. På "min tid" var alla tacksamma att våra bussar fanns.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Upp till toppen
Annons: