Annons:
Etikettövrigt
Läst 1342 ggr
Leffe
9/17/07, 8:49 PM

Grön gubbe

Idag råkade jag ut för något jag aldrig tänkt på tidigare. Jag har en höft som är slut och för varje dag gör det ondare och ondare. var till Stormarknaden och handlade lite. Det gick långsamt att gå, om jag ökade farten gjorde det ondare. Skulle passera gatan utanför mig. Det är en gata med två filer åt ena hållet och tre åt den andra. Väntade på grön gubbe och gick när den lyste. Gick över den del med två filer först. Efter dessa två filer fanns en mittplats med knapp för att trycka för grön gubbe. Det var fortfarande grönt så jag fortsatte gå. När jag kommit över den första filen började gubben blinka grönt. När jag kommit över nästa fil lyste gubben röd . En fil kvar . Vända var att glömma. Så jag fortsatte gå över den tredje filen. Då började bilen där tuta och hytte med näven mot mig.

Då fick jag en tankeställare hur klarar ni er som är rörelsehindrade över gatorna. Och varför måste en bilist ha så bråttom att den inte kan vänta upp till en halv minut. Själv har jag faktiskt aldrig tutat vid ett övergångsställe även om gubben skulle lysa röd så den brann.

Annons:
vanessa
9/17/07, 10:19 PM
#1

Så sant. De som redan är på väg över, ska få passera utan sura tutningar. På många ställen där de vet att det finns rörelsehindrade så är det röda ljuset längre. Och reagerar så fort man tryckt på knappen. Fler ställen borde ha det så. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

totte
9/17/07, 10:27 PM
#2

Jag håller med.

Buffy-co
9/18/07, 4:38 AM
#3

#0 Helt otroligt vilka korkade människor det finns..

De jag som bilist blir arg på är cyklister som far ut rakt framför en på övergångsställen-de får ju ej cykla där och man hinner knappt bromsa!Inte kul att köra på någon även om det är deras eget fel..
Skulle aldrig komma på tanken att tuta på någon som går över ett övergångsställe-det är tråkigt när folk inte är mer hänsynsfulla än så..
Vet ju många gamla här hemma som står kvar envist-fastän de har företräde-och som bilist måste man ju vänta..så det blir lite tokigt.De måste varit med om sådan här bilister som tutar..
De blir stressade av att bilarna "måste vänta" på att de går långsamt över-och vill att man ska köra först..det gör mig ont i hjärtat att se…
Hoppas att ni yngre rullstolsburna orkar stå på er!

[SvenA]
10/16/07, 4:14 PM
#4

Hur tror ni det är för oss som inte ens ser om det finns ett bevakat övergångsställe personligen har jag börjat sätta ut vitkäppen och om jag inte hör nogon bil så går jag bara över vägen

Leffe
10/16/07, 4:23 PM
#5

#4 För er måstew det vara ett litet helsicke

[SvenA]
10/16/07, 4:46 PM
#6

Det gäller att våga och vara tuff det gäller i samtliga fall om man har ett funktionshinder. Man måste vara frisk för att orka vara sjuk.

Annons:
vanessa
10/16/07, 11:04 PM
#7

Man behöver verkligen vara frisk för att vara sjuk. Hela tiden måste man lösa saker, och ingen vidare hjälp får man heller. Men, men. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Upp till toppen
Annons: