Annons:
Etikettövrigt
Läst 1001 ggr
vanessa
2007-09-25 23:24

Kokbok för rörelsehindrade

Smaklig måltid… Det är en mening man inte ofta känner för att säga i vardagen med micromat och fantasilösa uppreppningar i köket. Är man dessutom rörelsehindrad så gör det livet en aningen mer kompicerat. Men det finns en kokbok för rörelsehindrade. Så släng de tråkiga recepten och micromaten ut genom fönster. Vänta, till källsorteringen.

Här har du receptboken med både god och lättlagad mat. Du får råd och smarta tips på hjälpmedel som underlättar det mesta. Dessutom så är trots allt någon miljon i Sverige rörelsehindrade. Och många av oss gör inte av med en massa onyttigheter genom rörelse, så det kan man tänka på så man inte blir fluffig överallt.

Så välkommen till kokboken som inte ger råd om tråkiga och ännu fler tråkiga måltider. Utan det är minst sagt tjusiga recept som ger andan av lyxrestaurang, med en massa kärlek i. Ändå är det lättlagade måltider, för dig med rullstol eller rullator. Att det dessutom är vackra och läckra färgbilder till det hela så gör i varje fall jag vågen för denna bok.

Skriven av Claes Hultling och Stephan Rössner. Claes Hulting som själv är rullstolsburen sedan han dök ner på en sten. Alla recept har provats ut på Spinalis i Karolinska sjukhuset, en av världens största öppenvårdsmottagningar för ryggmärgsskadade. Så de hjälpmedel de rekommenderar är väl utprovade, och inte bara tips från de som inte är så kunniga på rörelsehindrade.

Smaklig måltid.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
Mezzzanina
2007-09-26 00:09
#1

Det lät ju suveränt….Måste nog söka efter den!Har du testat att laga något från den?

vanessa
2007-09-26 13:25
#2

Förvirrad som jag är, så glömde jag att nämna namnet på boken. Den heter "Kokbok för lama". Finns inte att beställa på alla populära boksajter, men går att beställa här från Frösundaviks rehab. Kostar 265 kr, och sedan 40 kr i fraktkostnad. Där finns en massa andra intressanta böcker, med allt från "Boxning för rullstolsbunda" till "Friskbok för rörelsehindrade".

Nej, jag har inte provat boken, för jag är fortfarande på stadiet att göra det jag alltid gjort. Fast håller på att utvecklas, så snart blir den och andra kokböcker närmare vänner till mig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

vanessa
2007-09-26 13:27
#3

Glömde e-postadressen som man beställer boken från: receptionen.frosundavik@rehabstation.se

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

vanessa
2008-04-06 04:34
#4

Ännu en upp, så det ser ut som om det händer saker här. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

totte
2008-04-20 02:42
#5

värkar vaara något jag behöver

medde
2008-04-20 11:17
#6

#5 Då har du ju en bra länk till att kunna beställa den, Vanessa har lagt in den

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
totte
2008-04-20 11:25
#7

Ska göra det nör min outlook fungera som den ska

Upp till toppen
Annons: