Annons:
Etikettövrigt
Läst 739 ggr
Leffe
10/4/07, 2:18 PM

Virusvarning

Sett på annan iFokus-sajt

"Fick detta med e-posten I dag. Vidarebefodrardet till ER!!
Kram!!   Om du får ett mail från Powerpoint presentation 'Welcome to the matrix            pps..' så ska du ABSOLUT INTE öppna det!     Det visas en bild I ca 10 sek. Och sen kommer en text 'You´re hard drive is
over' och sen är allt för sent; alla adresser, allt sparat harsuddats UT. Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpiratsom kallar sig Nwin2.
 
KOPIERA DETTA TILL ERA KOMPISAR! DET ÄR ENORMT VIKTIGT!!
Sänd detta till ALLA dina kontakter!
 
/Carina"

Annons:
Muszimba
10/4/07, 2:23 PM
#1

Tur att maan har spamfilter på mailservern…Jag öppnar aldrig sånt som jag vet att jag inte skulle få.

vanessa
10/4/07, 11:17 PM
#2

Öppnar inte heller sånt som ja inte vet var det kommer ifrån. Så det är bra att vara försiktig när det gäller datorn. för där ligger ändå ens liv. Tack för varningen, Leffe. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Tin-Tin
10/8/07, 7:21 PM
vanessa
10/8/07, 10:13 PM
#4

Bra, därför meddelade jag ingen om spamvarningar, för det är lika jobbigt med alla varningar som det är med spam. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Buffy-co
10/11/07, 2:35 AM
#5

#0
Sådana mail kan vara gjorda för att sprida mailadresser för spam.. och jag blir alltid lika irriterad när jag får dom-fast de skickas i all välmening från kompisar-men jag vidarebefordrar aldrig - precis som #4
Tyvärr finns ens egen mailadress tvärr redan i omlopp när man fått massmailet..
Försöker få kompisar att inte skicka sånt här..(eller vidarebefordra annat till många..)men ibland kommer det ändå.

Detta kopierade jag från microsofts hemsida om Hoax (kom inte ihåg vad det var..) :

Vad du kan göra för att skydda dig mot hoax?

Det finns egentligen bara en gyllene regel när det gäller varningar av detta slag, skicka inte vidare. I de allra flesta fall innehåller varningarna falsk och onödig information, men de stjäl både tid och uppmärksamhet från dig och andra. Får du ett e-postmeddelande med information av detta slag, radera det.

Vill du skicka ett litet meddelande till en eller två vänner är det förstås inget problem, men att skicka vidare en virusvarning, som du inte är säker på om den är korrekt eller inte, till alla du känner med en uppmaning att de ska göra detsamma är ingen bra idé.

*

*

*

*

*

*

Spionprogram

*

*

*

*

*

*

Upp till toppen
Annons: