Annons:
Etikettövrigt
Läst 903 ggr
medde
9/8/07, 12:07 PM

Diskriminering?

Se här i aftonbladet.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
totte
9/8/07, 3:23 PM
#1

Det kan man lungt säga.

vanessa
9/9/07, 1:06 AM
#2

Okej, nu förstår jag. Var tvungen att läsa om ett par gånger.

Det är så att handikappade får köpa biljett till sig och ledsagare. För de har ett visst antal handikapp- och ledsagarplatser. Och då Bossen är högvilt och därigenom väldigt petigt med hur många biljetter var och en får köpa. För om några köper fler biljetter så finns risken att de säljs svart. Så det är för att hålla ner svarthandeln som det görs. Sedan kan pappan och de andra köpa biljetter, men kan på plats byta så att de kan sitta nära varandra. Men visst, det är krångligt och oförskämt. Men förstod inte om de ville köpa 4 biljetter + de 2, eller om det var 4 sammanlagt. Men Globenfolket brukar att gå och prata med. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Anne
9/10/07, 12:53 AM
#3

Men, om de ringer på vanliga telefonnumret då, och inte använder "gräddfilen" - då får de väl köpa lika många som alla andra? Eller om någon annan i familjen ringer och köper fyra, varav en sen går till en rullstolsburen? Jag förstår nog faktiskt resonemanget - om det är så att ett antal biljetter viks för rullstolsburna samt ledsagare så är det väl inte helt orimligt att övriga biljetter får köas för på samma villkor som alla andra…

vanessa
9/10/07, 1:34 PM
#4

Vanliga biljetter kan de köpa fyra stycken. Problemet är ändå att de har ett visst antal platser för de i rullstol, så om de ger bort sin ena biljett till den som sitter i stol, kan det i värsta fall bli trångt på platserna för stolarna. Då kanske ledsagaren ska ha en biljett också, vilket gör det ännu trängre.

Sedan är biljetterna numrerade, då blir 1-2 platser tomma och så vidare. Det kanske en som har sämre biljett ser, går med sin polare och börja bråka för att få sitta två på samma plats med mera. Till sist är det två biljetter kvar av de fyra, om de köper från vanliga "filen".

Säger inte att det är rätt som de gör, men försöker visa hur jag tror att de tänker. Vilket som sagt kan vara helt fel. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Upp till toppen
Annons: