Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 689 ggr
totte
10/23/07, 8:49 PM

Den Onda cirkeln del 2.

Jag minns så väl när min far tryckte upp mamms mot en vägg & höll en kniv mot henne. Jag minns att jag tittade i dörhållet & såg allt. Jag minns oxå flykten vi gjorde. Jag flyttade till ett elevhem i Årsta på grund av att jag hade det så jobbigt hemma. Den dagen glömmer jag aldrig. Vi skulle på besök där sa min lärare & sen så blev jag kvar där. Sen lite senare när min far började besöka mig där så började jag stamma & personalen undrade varför, men jag försökte få dem att tro att det inte var något. Till slut så fick de veta varför. Min far hade skrämt mig så att jag började stamma. Jag åkte hem till honom varannan helg trots att jag var rädd för honom. År 1988 är ett år som jag aldrig kommer glömma. Jag anklagade min mor för incest på mig, ännu ett drag av min far, men sanningen kom fram när jag fick höra att min far inte skulle vittna. Då rasade  allt. Jag sa som det var att jag hade hittat på allt & att min far tvingade mig att gör en anmälan mot min mor.

Annons:
Vassna
10/24/07, 11:54 PM
#1

Du verkar vara av segt virke som har orkat gå egenom så mycket sorger och bedrövelser. Maskrosbarn kallas det när man klarar av en hård barndom och jag tycker att det låter vackert för maskrosen är en av mina favoritblommor. Hoppas att du kan få lite distans till det hela och gå vidare med ditt eget liv, ta vara på glädjen i livet om det så bara varar i 10 sekunder för med tiden blir det både längre och tätare glädjestunder./Sivan

Upp till toppen
Annons: