Annons:
Etikettövrigt
Läst 943 ggr
[SvenA]
2007-10-19 09:50

Vinter

Hörde just på trafiknyheterna på TV att det snöar i Skarpnäck på södra sidan av Stockholm

Annons:
[SvenA]
2007-10-19 14:45
#2

Det värsta med det är att då får man husarest till det försvinner för plofningen lär knappast bli bättre vilket drabbar oss med dålig syn som måste använda vitkäppen för att oreientera oss och de Rullstolsburna och andra som har svårt att röra sig utan hjälpmedel.Så det är kanske dags att göra som björnarna gå i ide till våren.

medde
2007-10-19 19:31
#3

Jag lär mig mycket här av er. Numera gnäller jag inte så mycket av att vintern ska komma, Som tex att det är för kallt mm. När jag läser edra problem om rullstolen som ska ut i snön mm. Gå inte i ide, vinter är underbar. Öpnna ögonen på folk i stället. Mina är vidöppna numera. :-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2007-10-19 19:36
#4

Glömde skriva det jag skulle när jag kom in här på denna tråd.
Körde tösen till skolan kl 0800, då regnade det. Men hörde av min granne att då han körde till simhallen i högdalen kl 0700 så var det snöblandat regn som föll. :-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[SvenA]
2007-10-19 20:11
#5

Inte tänker jag gå i ide det är som du säger vintern är underbar på sitt sätt

vanessa
2007-10-20 00:44
#6

Redan! Det har inte snöat i Täby ännu (utanför Stockholm).

Hoppas vi slipper den där snöruschen som var förra året. När inget fungerade, inga bilar kom någonstans och så vidare.

Men snö är vackert, och jobbigt. Vackert för då blir naturen ljusare och inbäddad. Men det är annorlunda om man bor i städer, där det blir slask och plogspår överallt. Men det är vackert också med snö :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
Vassna
2007-10-20 15:05
#7

Och vad futtiga ens egna problem blir när en som jag är gående och bor ihop med en rullstolsburen person, men en får väl se det som Vanessa skriver se det vackra i tillvaron och det gäller alla handikappad som  icke handikappad./Sivan

Upp till toppen
Annons: