Annons:
Etikettövrigt
Läst 849 ggr
Mezzzanina
10/27/07, 2:32 AM

Relations reflektioner

Tittade på filmen Miffo ikväll.Har någon sett den?

Det handlar om en kille som är präst och blir förälskad i en tjej som sitter i rullstol.Man får höra hur hans familj och vänner säger att det blir för besvärligt osv med en sådan relation.Men efter strul så följer han till slut sitt hjärta.

Känner väl igen mig i den filmen.Tänker ofta på hur det skulle vara att träffa en man som ej har funktionshinder.Kan inte släppa tanken på att jag skulle vara rädd att känna mig som en börda för honom.Fastän att jag sköter mig själv och inte är så mycket funktionshindrad.Det är inte lätt att ha ett förhållande där den ena parten är funktionshindrad.Men sitter man i rullstol så får genast folk en annan syn på en.Ibland så tänker jag att kanske att man skulle hitta en partner som även han var funktionshindrad!Men då diskriminerar man ju andra män..

Annons:
Leffe
10/27/07, 3:19 AM
#1

Tror inte att du ska tänka så mycket. Jag tror att du helt plötsligt bara hittar den rätta och då finns varken tankar på funktionshinder eller rullstol. Då har ni tankarna bara på varandra

Mezzzanina
10/27/07, 3:31 AM
#2

Tankar kan man aldrig komma ifrån..GladMen så länge de inte är av negativ art utan bara reflektioner, så unnar jag mig dem!

Någon som såg filmen kanske?

[SvenA]
10/27/07, 8:28 AM
#3

Jag har sett filmen förut innan jag blev synskadad jag hade gärna sett om den om jag bara hade sett bilden på TV.

När det gäller relationer och funktionsinder så skall man nog inte tänka så mycket på funktionshindret utan om man hittar den rätta så betyder funktionshindret ej någonting .När den rätta dyker upp är det bara kärleken somgäller man har inte tid då att bry sig om funktionshinret.

medde
10/27/07, 11:37 AM
#4

Har missat filmen, men ska nog gå ner till video butiken och se om dom har den, så man kan hyra den i kväll.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
10/27/07, 12:23 PM
#5

# 1 Håller med LeffeD, träffar jag någon som jag älskar så bryr jag mig inte om funktionshinder eller inte. Det är nog något  man tar ändå för jag älskar ju personen i fråga.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: