Annons:
Etikettövrigt
Läst 1201 ggr
totte
2008-03-18 17:55

SNÖ!

blä gillar inte snö vill ha sol & värme. Vad tycker du?

Annons:
Leffe
2008-03-18 18:42
#1

Det måste vara svårt att ta sig fram med rullstol i snö och halka

totte
2008-03-18 19:04
#2

Ja man får väl vara glad att det inte är meter hög snö iallafall

totte
2008-03-19 13:34
#3

Mer snö i dag

[SvenA]
2008-03-19 14:57
#4

CoolDet är inte bara rullstolsburna som får problem även vi synskadade som använder teknikkäpp får problem med att hitta

totte
2008-03-19 15:24
#5

det är ju inte roligt när det drabbar så många.

Simson
2008-03-19 21:49
#6

Där har jag en liten fundering jag gärna skulle vilja ha ett ärligt svar på.

Jag gick hem samtidigt med en av mina Medarbetare som sitter i rullstol. Frågade om jag kunde hjälpa han. Inte då tyckte han. När han väl satt fast fick jag till slut hjälpa till över snövallarna. Kändes som att han tyckte det var "kymigt" eller hur jag skall uttrycka mig om att be/få hjälp innan han kört fast rejält.

Men om jag hade ramlat/fastnat i snön så skulle han garanterat hjälpt mig som den gentleman han är.

Är det "skillnad" på hjälp och hjälp eller är det mer känsligt från "handikappade" sidan?

Bara en fundering jag haft några år nu…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Annons:
[SvenA]
2008-03-19 22:15
#7

CoolDet är väl s¨att man vill klara sug själv så mycket man kan så ,an kan nog säga att det är skillnad på hjälp och hjälp för tyvärr är det ju så att vi inte klarar allt själva och att då behöva be om hjälp tar emot väldigt ofta och det gör det extra könsligt när någon vill hjälpa till fast man klarar just den situationen själv.

Simson
2008-03-19 22:39
#8

Ja jag vet själv hur svårt det är att be om hjälp. Jag behöver en del per telefon. Alla skall nås på mobil numera, speciellt hantverkare, och jag hör inte. Då får syster komma hem till mig och ringa och jag får sufflera bredvid. Ändå blir det missuppfattningar.

Jag tänkte den gången med snön. Han hade hjälpt mig på mitt arbete massor och jag fick inte hjälp honom en gång över snövallen. Kändes i den hjälpsamma delen av mitt hjärta. Jag hade ingen kunskap att dela med mig utan kunde bara hjälpa med fysisk styrka. Kände mig fattig.

Apropå snö…jag ÄLSKAR snö! Mina livsandar får totalspel av glädje när det snöar. Vid snöstorm kan jag gå ut och göra Ronjas "vårskrik"! Cool Blir så lycklig! När sommaren äntligen är över och hösten kommer så lugnar min kropp ner sig och går ner i varv. Likt björnen som går i ide.

Kan bero på att jag är ljuskänslig och får kramper av solen, samt att jag lätt får solsting. Flört Jag spänner mig när det är soligt.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[SvenA]
2008-03-20 06:33
#9

CoolAt vara ljuskänslig är inte roligt jag vet hur det kan vara då jag själv är väldigt ljuskänslig sen jag tappade synen jag får ont i ögonrn av ljus och har därför dublla mörka glasögon för att inte bli bländad av dagsljuset

Simson
2008-03-20 13:18
#10

Sven: Dig skulle jag kunna vara ute och ta en promis med på sommaren! Du bryr dig nog inte i att jag alltid har solglasögon och hatt på mig! Det skulle kännas skönt att umgås med dig!

I Stockholm var det aldrig någon som kommenterade något. Här i denna lilla stad har det hänt att folk (typ 20-30-åringar) sjunger efter mig!! "I'm singing in the rain" "Raindrops keep falling on my head" och liknande!! Småstadsfasoner?? Barnsligt tycker jag. (Huga så bitterheten kom upp)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[SvenA]
2008-03-20 13:41
#11

CoolDet är inte utseendet som betuder mågor utan det är insidan som räknas  Jah har ju den fördelen att jag inte ser om folk tittar konstigt op mig dör de mörka glasens skull och det kanske är lika bra det  så har jag ju demn vita käppem som kanske ya gör att de förstår varför jag har mörka glasägon

Leffe
2008-03-20 14:09
#12

#11 Du har helt rätt i att det är insidan som räknas.

Fördelen med en storstad är att man försvinner i mängden, vilket inte sker i en småstad

[SvenA]
2008-03-20 17:31
#13

CoolFast jag bor inte i en storstad ytan i ett litet samhälle utanför och här är jag ensam som går med vitkäpp

Annons:
totte
2008-03-21 16:35
#14

Idag de 21 Mars snöar det här i Nynäshamn.

Upp till toppen
Annons: