Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 1458 ggr
totte
3/25/08, 4:59 PM

Ramp eller lift?

Jag åker en del gånger Färdtjänstbuss då har de flesta bussana ramper som dom fäller ut när man ska av & på men det finns en del som har lyft kvar. Jag föredrar dom med lift då det känns säkrare, för dom med ramperna har en låg sidokant som man lätt kan åka över om det blir lite fel. Visseligen kan det oxå hända olyckor med liftarna oxå men tycker ändå att lift är bättre. Vad tycker du?

Annons:
Muszimba
3/25/08, 9:02 PM
#1

Då jag jobbar som Assistent, så trivs jag bättre med lift. Men om FT-chaffisarna kör ner permobilerna/manuella rullarna på rampen, så självklart. Vissa brukare kan själva köra ner sin rulle och då är det inga problem.

Leffe
3/25/08, 9:58 PM
#2

Som färdtjänstförare föredrar jag liften.

Mezzzanina
3/26/08, 12:15 AM
#3

Även jag föredrar nog liften.Jag känner alltid så dåligt samvete för Chauförens rygg(Även om jag inte väger så mycket) när han skall knuffa upp mig för rampen.Då känns det bättre med liften.

Leffe
3/26/08, 12:31 AM
#4

Lite tillbakablickar. När jag för mer än 30 år sedan började köra färdtjänst så fanns det nästan bara ramper och det var tunga sådana. Då blev man jätteglad när man fick en buss med lift. Nu är färdtjänsten tillbaka vid ramp igen. I och för sig är de lättare, men samtidigt mycket smalare än de gamla.

totte
3/26/08, 5:03 PM
#5

håller med dig Leffe

Upp till toppen
Annons: