Annons:
Etikettrehabilitering
Läst 5210 ggr
[SvenA]
2008-03-07 10:09

Träna med rullstol - var tar jag vägen?

Kroppen skriker, jag måste träna. Var tar jag vägen? Slö som jag är, tar det lång tid innan jag masar mig till Friskis & Svettis i Kista.

Läs på denna länk.

Annons:
[SvenA]
2008-03-08 18:04
#1

Cool När mn sitter i rullstoö är det lätt at man lägger på sig några extra kilon så därför är det viktiht att man tränar föt att må bra och inte slöa till alt för mycket

vanessa
2008-03-09 01:14
#2

Som de på rehab som tränar de andra. De sitter i stol, och mer vältrända killar får man leta efter :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

vanessa
2008-04-06 04:30
#3

Upp

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
2008-04-13 12:12
#4

Tränar du Totte? Var i så fall, samt hur går denna träning till?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
2008-04-14 14:50
#5

Man får nog en otrolig styrka i armarna när man sitter i rullstol.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
2008-04-14 18:59
#6

Jag är ej rullstolburen, jag tror det skulle vara väldigt nyttigt att få prova på att ta sig fram i rullstol, samt känna på att "idrotta". Det skulle nog öppna mina ögon mera på ett annat sätt, även en annan förståelse hur det är att vara rullstolsburen i samhället.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[SvenA]
2008-04-14 19:25
#7

CoolDet blir mycket muskler i armarna om man har en manuell rullstol och är mycket ute och rör på sig

Att prova på att anväbda en rullstol skulle alla mänuskor behöva minst en dag utan att få lämna stolen utan hjälp så skulle förståelsen se helt anorlunda  ut

totte
2008-04-14 21:57
#8

Känner igen det där men jag är sån som måste ha någon att träna med.

vanessa
2008-04-15 02:45
#9

Men det har man väl om man tränar i grupp? /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

[SvenA]
2008-04-15 10:30
#10

CoolDet är inte alla som tycker om att träna i grupp jag själv tycker inte om det och sitter man i rullstol så kan det räcka med att man är ute och rörsig i samhället så får man ju gratis träning under förutsättning att man har manuell stol och orkar köra den själv

totte
2008-04-20 02:28
#11

nej jag gilllar inte att tränna med så många!

millam
2009-05-18 20:37
#12

Ta kontakt med din läkare o fråga, det finns många ställen i Sthlm du kan träna t ex styrketräning, sen behöver du ha kontakt med en sjukgymnast som kan skräddarsy ett program just för dina behov.

Men vem betalar; kolla med läkaren, där får du säkert bra adresser att vända dig till, ev. remiss till nån.

millam

Tatsja
2009-05-22 10:06
#13

Även de som går med rollator, behöver träna. Man bli lite lat ibland.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
millam
2009-05-29 15:08
#14

Glömde nämna, själv har jag tränat på Spinalis i Frösundavik, nu vet jag inte vilka möjligheter de har att ta emot. Men de har turer på stan just för att träna att åka i rullstol, även inomhus. Tillhör Karolinska, så läkarkontakt först tror jag behövs.Det finns ett till ställe i Stockholm, stort, om jag minns rätt finns det på Lidingö, minns inte namnet. Men doktorn vet nog.

Hoppas du får din träning 

Millam

totte
2009-06-05 22:19
#15

Nu ska jag chocker er alla här men jag & en kompis har tankar på att börja träna ute på Bossön är den bästa annläggningen som finns!!!Cool

[SvenA]
2009-06-05 22:43
#16

Det är en jättefin anläggning

millam
2009-06-07 02:48
#17

Precis, Bosön är det, visst ligger den i Lidingö? Faktist bästa stället jag hört talas om, följt av Spinalis…

grattis, det blir bra där för dig

millam

[Beavis]
2010-05-07 02:23
#18

Ja Bosön och Spinalis är ju bra om man sitter i stol var på bosön då och då med klubben när jag körde friidrott. Nu tränar jag på gym enbart då blir det på vanliga otillgängliga ställen. tror kanppt det finns gym i stan som är handikappvänliga?

[SvenA]
2010-05-07 08:59
#19

Det är väl inte det första som man ser till när man startar ett gym man har nog den uppfattmingen att vi inte kan gå på dessa ställen och få ut något av det

DodeN
2010-05-07 20:12
#20

I norrköping startades för något år sedan ett anpassat gym, där det jobbar sjukgymnaster. Jag skulle börja träna där men blev gravid istället och då gjorde alla symtom att jag inte orkade men jag har målet att börja när den lilla varelsen i magen ploppat ut. Ska vara ett riktigt bra ställe.

Annars är det ont om träningmöjligheter om man inte bor i STHLM. Jag har tränat rullstolstennis och ska nog fortsätta om kroppen håller.

Annons:
[Beavis]
2010-05-07 23:03
#21

När mitt gamla Gym DeltaGym flytade till nya lokaler blev jag glatt överaskad då de nya lokalerna hade hiss…. bara för att upptäcka att det var trappsteg in i omklädningsrummen ganska höga och ingen ledstång att dra sig upp med. Så det sket sig ialla fall.

Nu tränar jag på Fitness24 Seven där är det tvärsämst vad gäller anpassning.

Vill man bara hålla sig i form finns det ju ett flertal friidrottklubbar med träningar runt om i landet. de brukar ta emot motionärer i alla åldrar.

Upp till toppen
Annons: