Annons:
Etikettövrigt
Läst 1180 ggr
Leffe
2008-03-30 20:49

Ishallar

Nu när det är slutspel i ishockeyn så funderar jag på en sak. Hur många ishallar är anpassade för publik i rullstol och hur många rullstolar får plats?

Annons:
EvaG
2008-04-01 04:37
#1

Globen har rätt så gott om plats för rullstolar och de som sitter i dem kan sitta kvar oxå.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

vanessa
2008-04-02 00:44
#2

Samma sak på Hovet. Tror faktist att det finns på de flesta ställen. Själv jobbar jag på musikevenemang, och är det så att  det är stående publik på parkett, så byggs en plattform. Sedan har de en egen vakt som ser till att endast de och ledsagarna är där, och hjälper till om det behövs. Samt att de får förtur till toaletter om det behövs. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Leffe
2008-04-02 10:22
#3

#2 Detta med "egen" vakt är något man borde ha överallt. De ska vara där men ändå inte vara där, vet inte hur jag ska förklara hur jag menar. Men det är inte anpassat vid alla musikarrangemang. Det finns ett årligt återkommande musik- och teaterarrangemang där man måste bära rullstolarna i trappa. Det har varit så när jag haft körningar dit. Fast det var ett par år sedan jag var där sist.

vanessa
2008-04-06 04:26
#4

Då är det inte konserter/evenemang vi jobbar på. Men det är på stora tilställningar med proffsigt folk, bakom och framför. Där finns det alltid så att funktionshindrade får plats och hjälp. Har de annat funktionshinder, som äldre, rullator, kryckor, blinda eller vad den nu må vara så får de hjälp så de kan se/lyssna/njuta. Livet tar inte slut för att man har vissa hinder. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Leffe
2008-04-06 06:43
#5

#4 Och det är det som är toppen

Upp till toppen
Annons: