Annons:
Etikettersjukdomarskador
Läst 2451 ggr
[SvenA]
3/5/08, 4:32 PM

Åt kyckling - hamnade i rullstol

 

Eric Vestin, 22, åt en kycklingkebab i juli.
Något han fortfarande lider av sviterna efter.
Han blev så svårt sjuk att han las in på sjukhus i en vecka och fick sitta i rullstol. Ännu är han inte fullt frisk

Läs mer på

http://www.kvp.se/nyheter/1.877757/at-kyckling-hamnade-i-rullstol

SvenA

Annons:
Simson
3/5/08, 4:52 PM
#1

Å fy hundan!!!

Syster fick i sig kyckling av misstag en gång (vi är båda vegetarianer) och fick inte ens behålla vatten på fem dagar. Jag blev bjuden på sallad en gång med orden att jag kunde peta bort kycklingen…de vet inte hur ont det gör när njurarna slås ut.

Men en smittad kyckling är än värre!! Stackars kille!! Jösses vad hemskt! Att det sitter i så länge?!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

totte
3/6/08, 9:02 AM
#2

Otäckt!!

[SvenA]
3/6/08, 10:09 AM
#3

Det vill till att man lagar till de ordentlugt annars kan sådant hända

snurro89
2/7/09, 10:08 AM
#4

Jag fattade inte Vad händer om man inte ätit kött på ett år o äter kött?

snurro89
2/7/09, 10:09 AM
#5

Kan man dö av den Bakterien? finns den bara i kött?

[SvenA]
2/7/09, 8:34 PM
#6

#4-5 Din första ftåga det händer inget alls

Din andra fråga Det var kycklig och den är särski känslig den måste tillagas ordentligt

Jag har aldrig hört att någon dött av att äta ordentligt tillagad kyckling

Annons:
Leffe
2/7/09, 11:28 PM
#7

Åt kyckling till middag som jag själv tillagat och hamnade sedan framför teven och såg Sverige-Tjeckien i hockeyn och sitter nu framför datorn. Mår rätt så bra än så länge i alla fall

Tatsja
2/9/09, 9:57 AM
#8

Det gäller att laga till kycklingen rätt. Den får absolut inte vara det minsta rå inuti, då kan man bli matförgiftad.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

MIRJAMI
2/12/09, 2:38 PM
#9

Ja jätte vigtigt att maten i över huvutaget är ordentligt tillagad. Bakterier dör vid en viss temp. men det finns vissa bakterier man inte kan ta död på tex. på gamla livsmedel. Sedan allt måste vara rent, speciellt på restauranger…och man ska hålle en mycket bra hygien överallt. Jag skurar och har mig på jobbet eftersom jag jobbar i ett kök. Vet hur vigtigt allt detta är.

Tatsja
2/13/09, 8:25 AM
#10

Sen ska man alltid tvätta skärbräda och kniv, när man har haft kyckling på den. Bakterierna kan överföras till annan mat. Handhygienen är jätteviktig. Det slarvas det ofta med.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: