Annons:
Etikettersjukdomarskador
Läst 2055 ggr
Leffe
5/17/08, 3:35 PM

Nu händer det saker

Äntligen börjar det röra på sig angående min höftoperation. Jag har ju nu haft ont i två år. Fick veta att höften börjat bli sliten, men den skulle klara sig ett tag till och det var bättre att vänta med operation så länge som möjligt. I ett år stod jag ut att jobba med smärtan. Sedan gick det inte längre. Nya röntgenbilder visade att det fanns inte mycket brosk kvar i höften. Varit hemma sedan september. Blev kallad till ortoped på Karolinska i november. Nu om en månad ska jag opereras på Löwenströmska sjukhuset. På torsdag nästa vecka kommer sjukgymnast med en massa hjälpmedel, Äntligen rör det på sig så att jag kan börja röra på mig utan smärta.

Ville bara berätta. Allt tar sin tid, men nu har jag något att se fram mot. Tänk om alla hade det

Annons:
[SvenA]
5/17/08, 4:06 PM
#1

Cool¨Låter ju jättekul att det händer något nu är ju väntan snart slut

Mezzzanina
5/18/08, 5:03 PM
#2

Åh Leffe vad skönt för dig!Min mor gjorde den operationen för ett litet tag sedan.Smärtan blev bättre för henne.Men på grund av olika saker så fick hon inte igång sjukgymnastiken efter operationen, och nu börjar hon att bli sämre igen.men jag önskar dig verkligen lycka till skall du veta.Du kan väl skriva här och berätta om dine erfarenheter efteråt.Skulle vara av intresse för mig för jag har så utslitna höftleder att jag med all säkerhet kommer att hamna i din sits längre fram.

Lycka till!!

Leffe
5/18/08, 10:08 PM
#3

Visst kommer jag att rapportera. Sjukgymnasten som kommer till mig med saker på torsdag menar att dessa hjälpmedel borde man få redan när diagnosen är satt och opretion väntar. Det skulle underlätta mot smärtan, men så fungerar det inte. Han sa också att jag troligen får sjukgymnastiken i "Hallen" i Solna och det är ca 50 meter från mig

Buffy-co
5/21/08, 1:58 AM
#4

#3
Låter ju jättebra Leffe att de har en planering redan nu innan och att sjukgymnasten kommer hem till dig!
Jag tror du kommer märka otrolig skillnad efter op.- och efter att ha gått och haft så jätteont så länge är nog rehab.-tiden inte så jobbig i jämförelse-den är ju positiv-smärtan nu är bara negativ..

Det är ju mycket viktigt med sjukgymnastik - nuförtiden ska man ju igång direkt efter de flesta operationer…

Simson
5/23/08, 12:24 AM
#5

Låter härligt att du har fått en tid för operation!! Något att se fram emot! Hoppas verkligen att sjukgymnastiken fungerar och att du kan få den så nära!!

Var dit på rullsstolsrugby-VM ett år. Den mest brutala upplevelsen på många sätt. Positivt menat.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

MIRJAMI
6/4/08, 10:15 PM
#6

Vad bra att det har  iallfall gått frammot. Vilka väntetider det är nyförtiden…blir så trött. En människa skall väll inte behöva gå runt och ha ont om sjukvården kan hjälpa en på ett eller annat sät.

Annons:
Leffe
6/5/08, 2:19 AM
#7

Nu ätr det mindre än två veckor kvar och det börjar bli problem. Vet inte längre hur jag ska sitta, ligga eller gå för att minska på värken. Men ska inte klaga egentligen. Det finns ju de som har mycket, mycket värre. Och mitt går ju förhoppningsvis över. Men alla experter tror inte att jag kommer att kunna återgå till mitt gamla jobb och var får en 60-åring nytt jobb i dagsläget.

Mezzzanina
6/6/08, 2:58 AM
#8

Fy vad jobbigt det låter…Men det är ju ändå ett stort steg att få det där åtgärdat.Men annars så tycker jag att du skall ta en dag i sänder.Det finns ju ingen garanti för vad du klarar eller inte klarar sen.men det kan ju faktiskt bli så att allt blir mycket mycket bättre sedan.Man vet ju inte.Skulle verkligen vilja ge dig en stödjande klapp på axeln nu!

MIRJAMI
6/7/08, 7:16 PM
#9

Det fins väll den anternativet att man kan bli omplacerad på arbetsplatsen och få nya arbetuppgifter om man klarar av att arbeta. Sedan så tycker jag….att är man sjuk så är man sjuk och kan man då inte jobba så låt de människorna vara och då kan man istället ge möjligheten för alla dessa ungdommar som går ut i arbetslösheten. När min pappa levde och hade cancer och var under behandling ut av cellgifter m.m ringer försäkringskassan upp han och undrar om han inte skulle kunna jobba typ 2 timmar om dagen. De kunde tänka sig då att min pappa skulle stå på en billfabrik där han jobbade innan han blev sjuk och forsätta med sina arbetsuppgifter fast han var mycket sjuk. Vad kan inte försäkringskassan inte hitta på…..Ja, jag kan bara säga att jag blir så trött!!

Leffe
6/8/08, 12:22 AM
#10

Finns vad jag vet inga alternativ på mitt jobb, men jag ska väl inte måla f-n på väggen ännu. Först är det operationen och bli bra efter den

[SvenA]
6/8/08, 10:23 AM
#11

CoolÄr man sjuk ska man ändå arbeta om man ska tro på vad försäkringskassan och regeringen säger enligt dessa så kan man ju ändå arbeta

MIRJAMI
6/10/08, 3:20 AM
#12

Ja…de som sitter i regeringen arbetar nog inte själva om de är sjuka….men vanligt fock sla göra det till varje pris. Snacka om klass skilnad. Och detta skall kallas demokratiGråter

[SvenA]
6/10/08, 7:15 AM
#13

Det finns ingen demokrati inom sjukvården för det är ju så att riksdagslemöterna gar en gräddfil in i sjukvården och slipper alla de kostnader som vi alla amdra blir drabbade av när vi blir sjuka för de har ju både fri läkarvård och fria medeciner och slipper stå i kö som vi andra så de lever ju inte i verkligheten

Annons:
MIRJAMI
6/10/08, 6:27 PM
#14

Ja…tyvär är det ju så att vissa bara har de fördelarna.Ledsen

Leffe
6/12/08, 2:53 AM
#15

Nu på morgonen ska jag träffa inskrivningsläkaren

[SvenA]
6/12/08, 7:34 AM
#16

Då är det dags och snart ska du förhoppningsvis slippa värkrm och det måste kännas bra  Så nästa helg ska du väl ut och dansa Glad

Leffe
6/12/08, 8:57 AM
Leffe
6/12/08, 9:02 AM
#18

Nu bär det iväg till Löwenströmska sjukhuset i mer eller mindre sovande tillstånd

Leffe
6/12/08, 6:09 PM
#19

Hemkommen efter samtal med operationsläkare och narkosläkare. Det blir operation kl 8 måndagmorgon. Jag ska vara på plats 7.15. Talade om för dem att vid den tiden behöver jag ingen narkos - sover så tidigt i alla fall

[SvenA]
6/12/08, 7:32 PM
#20

Då har du två dagar¨på dig att ångra dig fast det gör du väl knappast så lycka till på måndag

Annons:
MIRJAMI
6/12/08, 10:43 PM
#21

Ja…lycka till på måndag och hoppas att allt går bra då!!

Leffe
6/12/08, 11:19 PM
#22

Det går nog bra. Fick ett väldigt förtroende för läkaren. Han sa dessutom att jag troligen kan återgå till mitt gamla jobb, men att jag kanske blir sjukskriven lite längre

Mezzzanina
6/13/08, 3:12 AM
#23

Har hört att det är ett bra ställe för sådana operationer.Jag skall hålla båda tummarna för dig Leffe!

[SvenA]
6/13/08, 9:28 AM
#24

Det vore ju bra om det går stt gå tillbaga och köra buss

Leffe
6/13/08, 11:40 AM
#25

Idag ska jag träffa sjukhusets sjukgymnaster för att få information och kunna ställa frågor inför operationen

Simson
6/13/08, 9:24 PM
#26

Hur har det gått för dig idag?? Bra hoppas jag!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Leffe
6/13/08, 10:43 PM
#27

Jodå, men är ganska förskräckt. höftprotesen är ju ganska tung och stor som ett dörrhandtag. Och vilka restriktioner det kommer att bli, men går allt vägen kommer jag hem redan torsdag

Annons:
[SvenA]
6/14/08, 10:41 AM
#28

Det är ju klart att den är ganska stor den ska ju bära upp en del av kroppen så den ska ju tåla en hel del

Simson
6/14/08, 8:45 PM
#29

Det var snabb hemgång! Då får vi hålla tummarna och önska lycka till för att du kommer hem så fort!!

Tror på att man läker bättre i hemmiljö. Hur känner du för att vara hemma så fort efter operation??

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Upp till toppen
Annons: